fbpx

Nagyot kerestek az olaszok a vágott fűszernövényekkel

Írta: Gönczi Krisztina - 2022 december 30.

Elégedettek az olaszok a frissen vágott fűszernövények piacával, az eladott mennyiség nagyot ugrott 2022-ben. Bár az árak nem voltak olyan jók, mint a Covid idején, a bevételek csaknem harmadával nőttek.

fűszernövények
Újrahasznosítható műanyagtálcára fóliázva friss marad a termék (forrás: Ludan Fresh Supplies)

Alapvetően holland piacra

„2022 jó év volt az eladások szempontjából. Az évet mintegy 30%-kal több bevétellel zártuk, 40%-os mennyiségi növekedés mellett. Mindig is azon dolgoztunk, hogy kiváló minőséget kínáljunk versenyképes áron” – mondja Luigi D’Aniello, egy dél-olaszországi fűszernövény-termelő és -értékesítő vállalkozás, a Ludan Fresh Supplies menedzsere. A cég több európai országba is exportál, de Hollandia a fő piaca, az értékesítés 80%-a itt történik. A megtermelt áruk fele bio, és mindegyik GlobalGAP tanúsítvánnyal rendelkezik.

Minőség és mennyiség

Luigi D’Aniello azt tapasztalta, hogy 2022-ben nyáron és télen is nőttek az eladásaik, annak ellenére, hogy a termesztési költségek emelkedése miatt drágultak a termékeik. Karácsony előtt – ahogy máskor is – nagy keresletet észleltek a holland piacon az aromás fűszernövények iránt. „Idén a legkelendőbb fűszernövényeink a petrezselyem, a rozmaring, a zsálya, a bazsalikom és a kakukkfű voltak, de a többire sem lehet panaszunk. Az ömlesztett árut rendelték leginkább, különösen a kiskereskedelem számára beszállító csomagolók. Mi is szállítunk közvetlenül a boltokba, a vágott fűszernövényeink fóliázva, illetve újrahasznosítható műanyagtálcára fóliázva érkeznek, különböző méretű kiszerelésekben.”

A Ludan Fresh Supplies évente mintegy 52 tonna terméket dob piacra. A vállalkozás az összes termelési fázist integrálja a növények előállításától kezdve a csomagoláson át a marketingig. „2023-ra a következő célokat határoztuk meg: a termékminőség további javítása, az eladások növelése, a kereskedelmi kapcsolatok erősítése, valamint fő termékeinkkel betörni az Egyesült Királyság piacára” – tervez a fiatal menedzser. Mindehhez fontos a költségek optimalizálása a versenyképes árak érdekében, mindeközben a minőséget sem engedik el. D’Aniello szerint alapvető fontosságú, hogy a termelés a célpiacokkal együtt növekedjen és megfeleljen az ügyfelek igényeinek.

Ez a cikk is érdekelheti a témában: Szégyen: csipkebogyót és kamillát importálunk.