A Fekete-tenger partjain fekvő országok vagy blokád alatt vannak, vagy nem kereskednek egymással, így a belpiacok számára nélkülözhetetlen áruk gyakran török közvetítéssel jutnak célba.
Továbbra is kereskednek
A jelek szerint a török kikötők az orosz-ukrán háború egyik haszonélvezői. Törökország ugyanis nem tiltotta ki a dokkokból az orosz lobogó alatt közlekedő hajókat, míg az Egyesült Államok, az Európai Unió és sok ázsiai nemzet igen.
Az adatok azt mutatják, hogy a török kikötőkben 3,3 millió tonnával nőtt az átrakandó teherszállítmányok mennyisége idén január és április között a tavalyi év azonos időszakához képest. Az első negyedévben összesen 130,8 millió tonna árut kezeltek a török kikötőkben, amiből 27,7 millió tonna tranzit rakomány volt. Tavaly ezekben a hónapokban csak 124,9 millió tonna áru érkezett, amiből 24,4 millió tonna utazott azonnal tovább.
Kifelé és befelé is jó tranzit
A különbözet oka, hogy a Fekete-tenger partjain fekvő országok török közvetítéssel fogadják az árukat. Oroszország egymaga 2,4 millió tonnával több (19,6 millió tonna) rakományt szállított be Törökországból az idei első negyedévben, mint tavaly, de Bulgária és Románia is a törökökön keresztül fogadja az orosz termékeket.
Ezek a cikkek is érdekelhetik:
Logisztikai buktatók a beszerzésben és értékesítésben
Nem működik a sanghaji kikötő? Van másik!