Az ukrán agrárminisztérium kikötőfejlesztési szándékot jelentett be Nyugat-Afrikában, egy kínai érdekeltségű szabadkereskedelmi zónában. Az ukrán gabonaterminál egy befejezés alatt álló, ultramodern teherkikötő részét képezné.
Kiváló helyszín Nyugat-Afrikában
A megállapodás szerint az építkezés a Nigériában található lagosi szabadkereskedelmi zónában zajlik majd. A Lagos Free Zone egy 830 hektárnyi vámmentes övezet, és hozzátartozik Nyugat-Afrika legnagyobb és legújabb kikötője Lekkiben. A mélytengeri kikötő kínai érdekeltségbe tartozik, ahogy annyi minden más is a szubszaharai régióban. Egy szingapúri társaságon keresztül irányítják, a lagosi kormányzat csak 25 százalékban résztulajdonosa.
Egy hipermodern kikötő területén
A Lekki kikötő körülbelül évi 6 millió szabványkonténer és mintegy 4 millió tonna száraz ömlesztett áru kezelésére alkalmas. 2018-ban kezdték el az építési projektjét, az első hajó éppen egy évvel ezelőtt futott be a kikötőbe Hongkongból, majd egy hónap múlva még egy érkezett Sanghajból. A forgalom előtt fokozatosan nyílik meg 2022 szeptemberétől, teljes készültségét várhatóan 2023 végén éri el. Ez lesz Nigéria első, teljesen automatizált kikötője.
Az ukrán szaktárca a múlt hét pénteken írta alá azt a memorandumot, amelyben egy gabonaterminál építésének szándékát erősíti meg a Lagos Free Zone területén. A megállapodás helyszíne London volt, ahol Ukrajna újjáépítéséről tartottak konferenciát. A legnagyobb hatalmak ma mind kiveszik a részüket az orosz-ukrán konfliktus megoldásából, és alig várják, hogy a háború végeztével megtérüljön a befektetésük.
Lásd még a témában: A Sárkány útja a termőföldtől a technológiáig.