fbpx

Váltótól a tengelyig megduplázza a gyártást az AGCO

Írta: Szerkesztőség - 2024 április 12.

70 millió eurót fektet be az AGCO a finnországi Nokiában, Linnavuoriban található AGCO Power-be, hogy felgyorsítsa a „tiszta” energiával kapcsolatos fejlesztéseket. Ezen felül fontos alkatrészek gyártási kapacitása is bővül. A cégcsoport az elmúlt öt évben már több mint 100 millió eurót fektetett a finnországi üzembe – derül ki a GÉPmax cikkéből.

Az AGCO célja, hogy a dízelmotorok mellett alternatív üzemanyagokat használó motorok és különféle, károsanyag-kibocsátást csökkentő, elektromos megoldások fejlesztésével bővítse portfólióját. Emellett a váltók, fogaskereket, hengerfejek gyártási kapacitását is bővítenie kellett.

Az új technológiák tesztelése

Az új laboratóriumban üzemanyagcellákat, alternatív üzemanyagokat, elektromos és hibrid hajtásokat, valamint nagyfeszültségű akkumulátorokat tesztelnének, fejlesztenének a károsanyag-kibocsátás jegyében. Épül még egy oktató- és látogatóközpont, egy gyártócsarnok a hengerfejek megmunkálására, illetve a folyamatosan változó áttétellel működő (CVT) váltók gyártására. Egy fényező műhelyt és egy motorok tesztelésére alkalmas egységet is építenek. Az összesen 11 ezer négyzetmétert lefedő, új épületek 2024-ben és 2025-ben készülnek el.

Juha Tervala AGCO
Juha Tervala, az AGCO Power ügyvezető igazgatója (forrás: AGCO)

Az alkatrészgyártási kapacitás bővítése

Az AGCO a sebességváltó-alkatrészek gyártását Linnavuoriban kívánja központosítani. A beruházások lehetővé teszik, hogy az AGCO traktormárkái számára bővítsék a CVT-alkatrészek gyártását, és a tervek szerint ezen a helyen további nagy pontosságú erőátviteli alkatrészeket gyártanak majd. Az új gyártócsarnokban az AGCO Power CORE motorok hengerfejeinek gyártására szolgáló megmunkálósor is helyet kap majd, magas fokú automatizálással. „Jelenleg körülbelül egymillió fogaskereket és tengelyt gyártunk évente, de ez a szám a beruházások után várhatóan megduplázódik” – mondta el Juha Tervala, az AGCO Power ügyvezető igazgatója.

Ez a cikk is érdekelheti a témában: Mi hajtsa a traktort? Motorfejlesztési trendek.