A kelet-közép-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awardson két díjat is megnyert hazánk egyik legnagyobb kukoricafeldolgozó vállalata, a Hungrana Kft. A 16 országból érkező digitalizációs vállalatfejlesztési projektek versenyében a feldolgozóipari cég fődíjat („Grand Winner”) és kiemelt helyezést (winner) kapott a vállalatnál végrehajtott SAP-modulbevezetésekkel.
A Hungrana Kft. tulajdonosai és vezetősége elkötelezett a folyamatos fejlődés mellett, ennek eredményeként egy jelentős méretű digitalizáció valósult meg a tavalyi évben. Ha valamit nem tudsz elkerülni, állj az élére – mondja a régi mondás. Ezt tette a Hungrana is.
„Világszínvonalú fejlesztésekre törekszünk, és ebben sikerült olyan partnerre találnunk, akinek szakértelmével és innovatív megoldásaival megvalósulhatott az a digitalizációs fejlesztés, mely a működésünket stabilan biztosítja, a munkafolyamatokat átláthatóbbá, tervezhetőbbé és költséghatékonyabbá teszi” – mondja dr. Farkas J. Tamás, a Hungrana Kft. ügyvezető igazgatója.
A cég tavaly stratégiai megállapodást kötött az SAP Hungary Kft..-vel, és egy kifejezetten a fejlesztések műhelymunkáira kijelölt SAP Labort is átadtak a Szabadegyházán található Hungranában.
„Az együttműködés alapja, hogy partnerként tekintsünk egymásra, és a közös célok elérése érdekében mindkét fél a maximumot adja”– mondja a vezető, aki hozzátette, hogy a decemberben elnyert díjak nemcsak büszkeséggel töltik el a projektben részvevőket, hanem kiemelten fontosnak tartják, hogy minél több hazai cég megismerje és felismerje az SAP rendszerek, fejlesztések előnyeit, az ebben rejlő lehetőségeket.
Digitalizált karbantartási folyamatok SAP PM/Asset Manager integrációval a Hungrana Kft.-nél
A karbantartási folyamatok egy Hungrana méretű vállalat esetében rendkívül szerteágazóak, és nehezen követhetőek. Ezzel szemben olyan költséget testesítenek meg, aminek nagysága akár jelentősen is befolyásolhatja a vállalat eredményességét, másfelől aminek megfelelő és hatékony felhasználása nagymértékben múlik a cégvezetés és a karbantartási csapat szakértelmén. Egy papírmentes, teljesen digitalizált és a hozzá tartozó adminisztrációt okoseszközzel a helyszínen megvalósítható fejlesztés minden vállalatvezető álma. Különösen, ha ez a funkcionális fejlesztés olyan további lehetőségeket is magában foglal, mint:
– karbantartási rendelések feladása, lezárása okoseszközről,
– kizárás/kitáblázás biztonságtechnikai funkció,
– berendezések előélete, gépkönyve, karbantartási statisztikáinak elérése a helyszínen,
– tartalék alkatrészek raktári keresése, foglalása szintén a szerelés helyszínén.
Mindezek a funkciók a karbantartási feladatok kivitelezését segítik, de az így létrejövő adatbázis statisztikai elemzése további fejlesztések sorát rejti – avat be a részletekbe dr. Farkas J. Tamás.
Körülbelül erre vállalkozott mintegy két éve a Hungrana csapata. A munka kétharmad részét a műszaki rendszer (P & ID, műszaki hely, berendezés, alkatrészlista) elméleti kialakítása jelentette. Ezek után a SAP-folyamatok szinte teljesen standard módon történő kialakítása és a néhány ezer RFID címke felhelyezése már gyerekjátéknak tűnt. Mindehhez csak egy eltökélt vezetés és csapat kellett, és a hit, hogy amire vállalkoztunk, az lehetséges, és a digitalizáció sürgető igénye mellett szinte elkerülhetetlen – teszi hozzá a vezető.
Hogy valóban úttörő szerepre és világszínvonalú fejlesztésre vállalkoztunk, azt két tény támasztja alá: egyfelől a fejlesztés közben olyan problémák mutatkoztak, amelyek egyértelművé tették, hogy „szűz havon” járunk, másfelől az a rendkívüli megtiszteltetés érte csapatunkat, hogy a 16 országot tartalmazó kelet-közép-európai régióban elnyertük az SAP Quality Award „Grand Winner” díját a „Digital Pioneer” kategóriában – összegzi dr. Farkas J. Tamás.