A tavalyi év forgalmi adatai alapján kitartóan a Tesco a legnagyobb szereplő nálunk, a második helyre viszont feljött a Lidl – áll a Trade Magazin szokásos összegzésében.
Javult a hazai óriás is
A harmadik maradt a Spar. A Tescónak kissé visszaesett az árbevétele (2018: 761, 2019: 740 mrd forint). A Lidl jókora növekedést ért el: tavaly előtt 549, tavaly már 680 mrd forint volt a forgalma, és a Sparé is érdemben nőtt: 617-ről 680-ra emelkedett a forgalma. Erősödött a nagy múltú hazai lánc, a Coop-hálózat eredménye is: a 2018-as 627-ről 643 milliárdra, szerényebben erősödött a CBA, ami 11 milliárddal forgalmazott többet, mint két éve (527-538 mrd). Jelentősebb még a 9. helyen álló Aldi növekedése: két év alatt 256-ról 300 milliárdra gyarapította a forgalmát. A vállalatok nyilvántartásaiban, beszámolóiban lehetnek különbségek, ezért a magazin az összehasonlíthatóság érdekében néhol becsléseket is alkalmazott, iparági szakértők bevonásával. A sorrend tehát: 1. Tesco, 2. Lidl, 3. Spar, 4. Coop, 5. CBA, 6. Reál, 7. Auchan, 8. Penny Market, 9. Aldi, 10. DM, 11. Rossman.
Több a hazai termék
Az egyik fogyasztói magazin összesítéséből kiderült, hogy míg például a Sparnál a kínálat 90%-át belföldön szerzik be, addig az Aldinál az ár/érték arány a meghatározó a kínálat szempontjából, és a bolti árakat a nemzetközi és magyar gazdasági folyamatok, a beszerzési lehetőségek és árak függvényében alakítja ki. A Tescónál alapvetően jellemző a 70-30%-os arány a hazai áruk javára.
forrás: Trade Magazin