Több kulcsterületen kötött együttműködési megállapodást az L.A.C. Holding Zrt. azon a magyar-kazah üzleti fórumon, melyet a Pénzügyminisztérium és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szervezett. A cég magyar vetőmaghoz juttatja a kazah termelőket, és a szállítási útvonalak fejlesztésébe is beszáll.
Márciusban már elindult a vetőmag Kazahsztánba (forrás: szoljon.hu)
Vetőmag
Az L.A.C. Holding Zrt. főtevékenysége a pénzügyi-számviteli és informatikai szolgáltatás, de a kazah-magyar üzleti kapcsolat terén az agrár-együttműködésekben kíván kiemelt partnerré válni. A fő terület a vetőmag-előállítás Kazahsztánban, hazai genetikából. Az együttműködési megállapodás részeként, közösen megállapodtak a kazah üzleti partnereikkel abban, hogy szükséges a kiváló minőségű, magyar vetőmagokat helyben termeszteni.
Ehhez kapcsolódóan egy másik megállapodás aláírásával – fontos szerepet kapott az L.A.C. Holding Zrt-hez tartozó – a Törökszentmiklósi Mezőgazdasági Zrt. égisze alatt futó – Pannon Breeding projekt is. (Erről itt írtunk legutóbb.) A program keretein belül a cég kutatói, megoldást keresnek mind a szántóföldi, mind a városi környezet számára – a pannon régió szélsőséges éghajlati viszonyainak ellenálló – növények kifejlesztésére, mindezt támogató informatikai háttérrel, új módszerekkel megvalósítva. – hangsúlyozta Horváth László, az L.A.C. Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója, tiszteletbeli kazah konzul, valamint a Magyar-Kazah Üzleti Tanács társelnöke.
Áruszállítás
Végül egy harmadik projekttel kapcsolatban is együttműködést kötött a cég a Kazah Állami Vasutakkal. Ez az úgynevezett CELIZ projekt. . A projekt célja, hogy a nyugat felé tartó gazdasági és kereskedelmi útvonalak fejlesztésébe bekapcsolódva a kínai állam által támogatott Belt and Road Initiative-on (BRI) keresztül egy, az európai viszonylatban stratégiailag is jelentős, innovatív logisztikai-, vasúti- és áruforgalmi csomópont megvalósítását készítse elő. A project részeként olyan technológiai és ipari fejlesztési beruházások előkészítése történik, mely megvalósítása esetén jelentős hatással lesz az EU és Kína közötti vasúti teherforgalom és a magyar-kínai gazdasági együttműködésre.
A tengeri szállítás gondjai miatt a szárazföldi fuvarozás valamennyi formája felértékelődött, amiről itt írtunk.