Hűtőházak, csomagoló- és raktárhelyiség – két és fél milliárd forintos beruházásból tízezer négyzetmérettel bővíti a DélKerTÉSZ logisztikai központját.
A járvány ideje alatt a kisebb kiszerelésű, minőségi, csomagolt termékek népszerűsége nőtt (Fotó: DélKerTÉSZ)
Nagypéter Sándor, DélKerTÉSZ elnöke
A tervek szerint a hónap végére megkapják a komplex logisztikai beruházáshoz szükséges építési engedélyt, majd a közbeszerzést követően novemberben indulhat el a kivitelezés.
A pandémia alatt felértékelődött a csomagolt termékek népszerűsége, ezzel együtt erősödik az exportértékesítés jelentősége és lehetősége. Ez indokolja a fejlesztést, az előrelépést a minőség területén.
A beruházás keretében kialakításra kerül:
- 5 ezer négyzetméteren hűtőház;
- 1300 négyzetméteren csomagoló felület;
- kettő 450 négyzetméteres göngyöleg- és csomagolóanyag raktár;
- 1750 négyzetméteres rakodó.
A manipuláló térhez – a dinamikus áruforgalom érdekében – 16 kamionrámpa kapcsolódik majd.
Egy átlagos napon 14-15 kamion indul el a központi telephelyről, csúcsidőszakban pedig húsznál is több. A teherautók a szövetkezet partnereihez időablakra érkeznek.
A jelenlegi szűkös helyen komoly szervezést igényel megrakodásuk és pontos indításuk, vagyis a logisztikai fejlesztés mindenképpen indokolt.
A két tervezett göngyöleg- és csomagolóanyag raktárra szükség van, mivel a szövetkezet – a partnerek igényeihez igazodva – csomagolóanyagok széles palettájával (120-130 különböző) dolgozik. A raktározásnál, csomagolásnál figyelemmel kell lenni a vonatkozó jogszabályi és egészségügyi, szabványügyi előírásokra.
A fő tevékenységi kör a zöldség és gyümölcs (Fotó: DélKerTÉSZ)
Közel ötszáz termelőt integrál a szervezet
A DélKerTÉSZ 19 éve került létrehozásra, elsősorban zöldség és gyümölcs értékesítéssel foglalkozik. Tavalyi bevétele 11,3 milliárd forint volt, a tagi árbevétel pedig elérte a 10,8 milliárd forintot. Az értékesített termékek 43 százalékát tették ki a paprikafélék, 38 százalékát a paradicsom, 12 százalékot jelentenek az ipari növények.
Az értékesített termékek 90 százaléka az áruházláncokba kerül, a fogyasztók pedig jól fogadják a minőségi, csomagolt magyar árut – szögezte le a TÉSZ elnöke.
Forrás: MTI