Miért letolás, miért nem billentés? Mert előbbinél nem kell megemelni ürítéskor a szállítmányt ahhoz, hogy lecsússzon. Külön gond, ha a szállítmány kicsit tapadós. Nem lesz bizonytalan a súlypont, nem lesz borulásveszély, rossz terepen, ferdén is stabil marad a kocsi ürítéskor, és alacsony épületben, alagútban, villanyvezeték alatt is veszélytelen a művelet. A kocsi ezzel a megoldással csak hátrafelé ürít, mert így nem szennyezi egymást a termény és a kerekek. Oldalra csak kényszerből ürítünk, mert nincs hely a raktárban, vagy szerelvényt használunk, ami szintén előnytelen.
Hagyomány vagy korszerűség?
Előző
Megtudtuk, mi alapján választanak robotpilóta rendszert az eredményes gazdálkodók!Következő
Átadtuk az előfizetői nyereményt!Kapcsolódó hírek
-
Nem volt könnyű embernek maradni
Fodor István felmenői mind gazdálkodó emberek voltak, kisebb-nagyobb birtoktesteket tudhattak magukénak a családfa szerint, az 1760-as éveket követhetően. Ebből fakadóan már gyerekkorában óhatatlanul együtt kellett élni a paraszti munkával, gyerekként is segíteni kellett, ahol a szükség megkívánta. Különösen a kuláküldözés idején volt muszáj helytállni, amikor édesapját is munkára vezényelték – nem véletlenül a betakarítási munkák idején –, és bizony kevés volt odahaza a munkáskéz. […]
-
Van élet a mérleg után – HETECH Szakmai Napok
A szárítástechnológia és a hozzá kapcsolódó anyagmozgató gépek, tárolóberendezések gyártásába is bepillantást nyerhettünk a HETECH szakmai napján.
-
Repce: zsinórban a harmadik éve túl kevés
A termelés és a felhasználás között csaknem egymillió tonnás hézag van.
-
Így manipulálja a növényed a talajaidat
A gyökérváladékok segítenek abban, hogy a növény fel tudja venni a talajrészecskékhez kötődött tápanyagokat.
-
A tápanyagellátás és az öntözés összefüggései
Az elkövetkezendő évek szántóföldi növénytermesztésében a víz egyre inkább központi, meghatározó szerepet fog betölteni.