Marketing mesterfogások

A vetőmagszektor mesterfogásait mutatja be a termékfejlesztéstől az értékesítésen át egészen az érintett cégek társadalmi szerepvállalásáig Bíró János „Vetőmagmarketing és kereskedelem” című szakkönyve.

Az Agrárminisztérium támogatásával elkészült szaktankönyv egy hiánypótló kiadvány. A marketing irodalommal hosszú polcokat lehet megtölteni, azonban a vetőmag szegmens marketingjét mindeddig nem, vagy csak részlegesen dolgozták fel Magyarországon és külföldön egyaránt.

 

Vetőmagmarketing

Hiánypótló szakkönyv (Fotó: KRQ Communications)

 

Képzeljünk el egy vetőmagvállalatot…

Bíró János könyvében egy vetőmagvállalat, mint eladó megtervezi és megvalósítja a piacra irányuló marketingjét és kereskedelmét a B2B piacon. A szerző a vetőmagvállalat környezetének elemzésétől kezdve a marketingkommunikációjának megszervezésén keresztül a társadalmi felelősségvállalásig összegyűjti az értékalkotásra, az értékek közvetítésére, valamint a vásárlóval kialakított személyes kapcsolatokra épített stratégiáját.

A könyvben számos marketing és kereskedelmi sajátosság jelenik meg, melyet a szerző személyes vállalati tapasztalataival, gyakorlati példákon keresztül, olvasmányos formában tár az olvasók elé.

A képekkel és ábrákkal gazdagon illusztrált tankönyv nagy segítsége lehet az agrár-felsőoktatási hallgatóknak, a vetőmagágazatban tevékenykedő szakembereknek. Ez mellett minden, a marketing és kereskedelem területén tevékenykedő szakember találhat benne a munkájához kapcsolódó hasznos információt, mellyel sikeresebbé, eredményesebbé teheti vállalkozását.

 

Bíró János

A szerző kiadványa nagy segítsége lehet az agrár-felsőoktatási hallgatóknak (Fotó: KRQ Communications)

 

A könyv szerzője, Bíró János agrár-felsővezetőként dolgozik

A Gödöllői Agrártudományi Egyetem Mezőgazdasági Karán végzett okleveles agrármérnökként. Diplomájának megszerzése után fél évig Kanadában a torontói Overland Learning Centerben tanult, majd az Országos Mezőgazdasági Minősítő Intézet munkatársa volt 1992-től 1996-ig. 1996-tól napjainkig az agrár versenyszférában dolgozik (Asgrow, Novartis, Syngenta). 2006-ban szerezte meg másoddiplomáját a Nyugat Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi karán marketing szakon (okleveles egyetemi marketing szakértő).

Egy évtizede oktat a Szent István Egyetem szarvasi Tessedik Campusán vetőmag-gazdálkodási szakmérnök-képzésben. Tevékeny részt vállal az Agrárminisztérium Iskolakert-fejlesztési Programjában, egy 18. kerületi iskola tankertjének fenntartásában, a helyi közösség fejlesztésében.

Hatékonyan lép fel a vetőmagágazat érdekeiért, 12 évig volt a VSZT elnökségi tagja, 4 évig a hibridnövények szekció bizottsági elnöke. Az IMBE alapító, illetve elnökségi tagja.

 

Délutáni műszak

Képekkel és ábrákkal gazdagon illusztrált szakkönyv (Fotó: Daróczi Csaba-Photography)

 

A növénytermesztés területén végzett példaértékű, nemzetközileg is számontartott fejlesztési és oktatói munkássága eredményeként 2019-ben Magyar Arany Érdemkereszt állami kitüntetésben részesült.

Forrás: KRQ Communications

agrár kereskedelemszektor kiadvány marketing mezőgazdaság szakkönyv tankönyv vetőmag vetőmagmarketing
f