Kell a piac a nemzeti termelőknek

A magyar beszállítók arányáról egyeztet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara az áruházláncok képviselőivel, legutóbb az Aldi vezetői voltak a tárgyalópartnerek.

A magyar termékek arányának növeléséről a NAK folyamatosan egyeztet a kiskereskedelmi áruházláncokkal, eddig történt előrelépés a Sparnál; a Pennynél; az Auchannál; a Lidlnél; a Tesconál és legutóbb az Aldinál.

 

 

A tervek szerint a következő tárgyalási sorozat a CBA-, a Coop- és a Real üzlethálózat illetékeseit foglya érinteni.

„A kamara azt szeretné elérni, hogy a magyarországi üzletek polcain elsősorban azok a friss, vagy feldolgozott élelmiszerek legyenek megtalálhatóak, amelyekből a magyar élelmiszer-gazdaság szereplői megfelelő mennyiséget és minőséget állítanak elő. A magyar fogyasztók keresik a magyar termékeket a boltokban, a magyar termelők pedig képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a magas követelményeknek.” – tudtuk meg a NAK tájékoztatásából.

Általánosságban elmondható, hogy a hazai kiskereskedelmi boltok polcain az élelmiszerek több mint kétharmada évek óta hazai áru, de ezen még lehet javítani.

Fotó: Barna Ferenc

agrár Aldi áru áruházlánc bolt élelmiszer hazai Lidl magyar mezőgazdaság nemzeti polc termelő