fbpx

Előkelő helyen a Szent István Egyetem a nemzetközi ranglistán

Írta: Csomor Zsolt - 2019 július 09.

A 126-150. közötti helyre rangsorolták a Times Higher Education (THE) Europe Teaching Rankings 2019-es listáján a Szent István Egyetemet.

Mindössze 4 magyar egyetem került fel arra a nívós nemzetközi listára, amelyben különböző statisztikai adatok és a hallgatók visszajelzései alapján minősítik az európai felsőoktatási intézményeket, olvasható a SZIE közleményében. A Times Higher Education Europe Teaching Rankings 2019-es listáján a Szent István Egyetemet 126-150. közötti helyre rangsorolták, ami kiváló teljesítmény, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a tavalyi felmérés során a 200-as besorolásban nem kapott helyet egyetlen magyar egyetem sem. A legjobb 3 – nem meglepő módon – a University of Oxford (UK), a University of Cambridge (UK), illetve a University of Navarra (SP). A magyar felsőoktatási intézmények közül a Szent István Egyetem mellett a Semmelweis Egyetem 41. helyen, az ELTE és a Debreceni Egyetem 151-200. helyen került be a rangsorba.

A Europe Teaching Ranking egyetemi rangsor két legfontosabb alappillérét az intézményi statisztikák és a hallgatók egységes angol nyelvű kérdőíven adott értékelése jelentette, melyben 1-től 10-ig terjedő skálán kellett értékelniük az egyetemi oktatás és az intézményben nyújtott szolgáltatások színvonalát. A kérdőív kitért például arra, hogy a hallgatóknak mennyire van lehetőségük kapcsolatba lépni oktatóikkal a tanórákon kívül, hogy milyennek találják az előadótermek, könyvtárak és laboratóriumok minőségét és hozzáférhetőségét, hogy az egyetem a beszéd- és íráskészség, valamint a kritikus gondolkodás fejlesztésével mennyire készít fel őket a munkaerőpiacon való helytállásra, illetve hogy családtagjaiknak és ismerőseiknek mennyiben ajánlanák az egyetem képzéseit. A statisztikai adatok közül figyelembe vették – többek között – az egyetemi dolgozók, oktatók és a hallgatók arányát, a nők és férfiak arányát a hallgatók és a munkatársak között, az egy főre jutó publikációk arányát, valamint az egyetemen folyó tehetséggondozás színvonalát is.