Nem meglepő módon a digitális alkalmazások egyértelműen uralják a terepet ebben a 2019-es kiadásban, elnyerve az odaítélt díjak majdnem felét. A megoldások egyre fejlettebbek, alkalmazási területeik pedig egyre kiterjedtebbek. Egy másik tendencia a felhasználói biztonságra világít rá. A gyártók olyan megbízható válaszokat adnak, amelyek technikailag fejlettek vagy egyszerűen csak ésszerűek.
1.DIGITÁLIS TECHNOLÓGIA A MEZŐGAZDASÁGBAN: AZ ADATGYŰJTÉSTŐL AZ ADATOK A KORSZERŰ DÖNTÉSHOZATALBAN TÖRTÉNŐ FELHASZNÁLÁSÁIG, ÚJ AGRONOMIKUS TUDÁS MEGSZERZÉSÉÉRT
Az RFID A-100 Asset Tag, melyet a Trimble-nek köszönhetünk (bronzérem) egy teljesen más módszerrel kíséri figyelemmel a mezőgazdasági berendezések tevékenységét: ezek a Bluetooth eszközök megbízhatóan azonosítanak minden olyan nem Isobus eszközt, amely a traktorhoz és a vezetőhöz kapcsolódik. Azonosítás során az Isobus eszközöket (amelyeket a traktor kijelzője már felismert), valamint a nem Isobus munkagépek és a járművezetők adatait rögzíti munkateljesítmény-naplójában. Ezenkívül a felismert eszköz szélességének megfelelően beállítja a kijelző automatikus irányító funkcióját.
Az agronómiai adatok elemzése még hasznosabbá és relevánsabbá válik, ha szabályos időközönként tudunk adatokat gyűjteni. Ezért ajánlotta a Bosch a Hiphen start-up közreműködésével a Field Sensor rendszert (ezüstérem). A rendszer egyesíti a terepi érzékelőket (időjárás állomás, talajmintázó és multispektrális kamera) a távérzékelési adatforrásokkal. A rendszer célja, hogy összepárosítsa a magas szintű térbeli felbontású adatokkal (távoli érzékelőképek a drónokról és/vagy a műholdakról) a nagy ismétlődési adatokkal (a mező ugyanazon zónájáról naponta egyszer készül kép).
Ez a fajta irányítás szintén jelentős irányvonal a 2019-es trendben, melyet a 3-as típusú Isobus rendszerekhez fejlesztett alkalmazások növekvő száma szemléltet.
2. A GÉP ÁLTAL VÉGZETT MUNKA MINŐSÉGE ÉS TELJESÍTMÉNYE AZ ÖSSZETETT MŰVELETEK ÉS A VÁLTOZATOS NÖVÉNYFAJTÁK SZEMSZÖGÉBŐL
A Laforge DynaTrac-je (aranyérem) a traktor mögé csatlakoztatott munkagépek (nem egy konkrét berendezés és/vagy meghatározott feltételek mellett) univerzális irányító felülete. Ez a DynaTrac interfész lehetővé teszi, hogy a munkagép traktortól függetlenül mozoghasson. Az egész berendezés/felület és a vontatóegység is szabad. A pályahajlítást a húzóvonal határozza meg. Ezt az alsó karok konvergáló keresztezése határozza meg felülről nézve. Ennek a módosítása anélkül korrigálja az eltéréseket, hogy a traktorra vagy a munkagépre bármilyen korlátozás keletkezne (nincs szükség karbantartó lemezekre). A pályák pontosabbak, a berendezések jobb feltételekkel működhetnek.
A talaj védelme szempontjából az abroncs okozta rongálódás elleni megoldások egyre elterjedtebbek. Alkalmazásukat néha akadályozza a viszonylag hosszú felfújási vagy deflációs idő, amely a helyszíni nyomás és az útnyomás különbségéből adódik. Erre a problémára a Sodijantes Industrie innovatív megoldást kínál a Tank Air Wheel-lel (ezüstérem), amely a kerékabroncsba van beépítve, közvetlenül a felfújható abroncs mellett. Ezzel az integrált rendszerrel, amely kompatibilis az összes gumiabroncstípussal, a felfújás ideje lényegesen lecsökkent. Szinte azonnal elérhető a megfelelő nyomás a megfelelő helyen és a megfelelő időben.
A gép teljesítményére vonatkozó szabványok egyre szigorúbbak, közben emelkednek az árak, és a karbantartás különösen kifinomulttá válik. A Berthoud Rent permetezőgép (bronzérem) hosszú távú bérleti megoldást kínál, amely a bérleti szerződést egy átfogó szolgáltatással ötvözi a gép helyszíni ellenőrzésére, átnézésére és karbantartására. A Berthoud Rent szolgáltatás eredetisége abban rejlik, hogy a kopóalkatrészek (beleértve a fúvókákat is) és az évi két vizit költségeit magában foglalja (a kereskedő és a Berthoud-technikus vezetésével).
Ezért a Claas Torion Sinus kerekes rakodógépe (bronzérem) kettős kormányzórendszerrel rendelkezik – központi csuklós csatlakozóval és hátsó kormánytengellyel –, amely javítja a kerekes rakodók manőverezését és stabilitását. A rendszer megbízhatóan és biztonságosan ötvözi a rakodógépen rendszeresen alkalmazott két kormányzási módszer előnyét: az egyik egy központi csukló, amelynek előnye, hogy az első tengely irányába hajt (de manőverezés közben csökkenti a hátsó túlnyúlást és növeli a balesetveszélyt); a négykerékmeghajtás pedig biztonságosabb a forgatásnál (amelynek az a hátránya, hogy kanyarodáskor nem hajt előre).
SZERZŐ: JEAN-MARC BOURNIGAL, A BÍRÁLÓBIZOTTSÁG ELNÖKE • GILBERT GRENIER, FRÉDÉRIC VIGIER ÉS RENÉ AUTELLET, A SIMA TECHNOLÓGIAI TANÁCSADÓI, BÍRÁLÓ ELŐADÓK