A BEDNAR vállalat a tárcsás tarlóhántók gyártása területén szerzett sokéves tapasztalatát az új Atlas HO fejlesztésénél is kamatoztatta. Az Atlas HO előnyei közé tartozik a tárcsák egyedi biztosítása, a tárcsaszekciók „X”-alakba történő elrendezése, valamint az egy menetben elvégzett mély tarlóhántást lehetővé tevő 660×6 mm-es tárcsalapok.
Twin-disc – tartókaronként 2 tárcsa, a nagyobb átömlési keresztmetszet érdekében
Könnyed alkalmazkodás az adott körülményekhez
A BEDNAR Atlas HO agresszívan a talaj irányába állított tárcsákkal rendelkezik, viszont a könnyen állítható behatolási szögű első tárcsasor (Cross Control) a munka intenzitásának csökkentését is lehetővé teszi. A könnyebb talajokon a kevésbé agresszív beállítást választva alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és nagyobb sebességet érhetünk el.
Az adott körülményekhez való alkalmazkodást növeli a hátsó tömörítőhengerek széles választéka is. A hengerek három egymást átfedő részre vannak osztva, aminek köszönhetően egyenletesebb talajfelszínt tudunk létrehozni.
X-precise – tárcsaszekciók „X”-alakú elrendezése
A talajfelszín egyenletes eldolgozása
A hátsó hengerek előtt található integrált futómű biztosítja a BEDNAR Atlas HO egyenletes súlyeloszlását, ami megakadályozza a gép nem kívánt kilengéseit, ugrálását magas sebességeknél. A gép 15 km/órát meghaladó munkatempónál is egyenletesen dolgozik. Ezáltal tökéletes, mindkét irányban eldolgozott talajfelszínt hozunk létre, és megkönnyítjük az olyan műveletek elvégzését, mint a permetezés, műtrágyaszórás és a vetés.
A traktor nyomvonalának pontos követése a tárcsaszekciók „X”-alakú elrendezésének köszönhető
A rövidtárcsák egyik legkedvezőtlenebb jellemzője az oldalirányú elmozgás. Általánosságban kijelenthető, hogy minél nagyobbak a tárcsalapok, annál markánsabban jelentkezik ez a probléma. Az első tárcsasor úgy munkálja meg a talajt, hogy a következő tárcsasor már nem rendelkezik megfelelő támogatással. Ez a traktor nyomvonalából történő kisodródást és a sorok közötti átfedést eredményezi. A megoldás a tárcsaszekciók „X”-alakú elrendezése, innen jött az X-precise elnevezés. Ez a kialakítás kiegyenlíti a keletkező erőhatásokat, és az optimális nyomvonalon tartja az eszközt.
Szabó Attila, értékesítési vezető