fbpx

SIMA 2019: Dinamikus üzleti környezet és innováció-központú programok

Írta: Fodor Mihály - 2019 június 01.

A dinamikus üzleti környezetéről és a külföldi látogatók megnövekedett számáról nevezetes SIMA agrárgazdasági kiállítás 2019-ben is pozitív eredményekkel zárta kapuit.

A világ egyik legjelentősebb mezőgazdasági és állattenyésztési eseménye 230 000 szakmabelit vonzott az egész világból (ez megfelel a 2017-es adatoknak), hogy lássák a legfrissebb újdonságokat, megbeszéljék a mezőgazdaság aktuális kihívásait, és speciális megoldásokat találjanak a mindennapi feladataikhoz.

Az eseményt 2019. február 24-én Didier Guillaume mezőgazdasági és élelmezési miniszter nyitotta meg, aki látogatását kihasználva megerősítette, mennyire támogatja az ágazatot, és rámutatott az új agroökológiai megoldások fontosságára.


A mezőgazdasági ágazaton belül a SIMA átfogó képet nyújt a termékek és műszaki megoldások világáról

Dinamikus üzleti környezet

A SIMA show-n összegyűlő agrárvilág most is számos új projektet indított be. „Örülünk, hogy a SIMA ezúttal is népszerű volt a látogatók körében. Módunk nyílt kapcsolatokat kiépíteni gyártókkal és más kezdő vállalkozásokkal. Ez az együttműködés nagyszerű lesz a jövőre nézve” – magyarázta Oscar Lauby,a HKTC Technologies fejlesztési igazgatója. „A 2019-es innovációs ezüstérmünk hatására jelentősen megugrott a vendégeink száma. Jó néhány külföldi delegáció is meglátogatta standunkat, hogy újításunkat bemutathassák a befektetőknek” – tette hozzá Stéphanie Deboude, a Sodijantes Industrie elnöke. Végezetül Michel Weber, a New Holland France marketing- és kommunikáció menedzsere értékelt: „A standunk különösen az első három napon igen zsúfolt volt, a hangulatunk pedig derűlátó. Az üzlet sokáig nem volt jelen közvetlenül a kiállításon, ám a széljárás már két éve változott, és ez idén is megmaradt. Kiváló üzleteket kötöttünk, és jó néhány ajánlatot kaptunk.”

Határozottan nemzetközi esemény

A külföldi kiállítók száma nőtt (12,5%-kal, 42 országból), a látogatók negyede 140 külföldi országból érkezett, de volt 400 nemzetközi delegáció is, úgyhogy a SIMA tovább erősítette nemzetközi jellegét. Ezt a tényt emelte Jean-Baptiste Lemoyne, a Külügyminisztérium államtitkárának látogatása. Mindezt számos kiállító is említette. „Észrevettük, hogy a színvonalas francia újdonságok számos amerikai és kelet-európai agrármenedzsert vonzottak a SIMÁ-ra” – mondta Xavier Faure, a Piloter sa Ferme társalapítója.

„Idei fő célunk a hálózatunk dinamikus fejlesztése. Kereskedőink közül jó páran itt voltak, de sok gazda is meglátogatott bennünket. Jól érzékeltük a külföldi látogatók számának növekedését: nálunk kb. 30 országból jártak. 2016/2017-hez képest sokkal jobbak a piaci feltételek, optimistább a hangulat, rengeteg rendelést kaptunk” – mondta Benoit Carré, a Carré elnöke.

Népszerű események

A mezőgazdasági ágazaton belül a SIMA átfogó képet nyújt a termékek és műszaki megoldások világáról. Mindezt több konferencia és speciális esemény is elősegítette, melyek összesen több mint 2 000 látogatót vonzottak:

  • Kerekasztal-beszélgetések a mezőgazdaság mai főbb kihívásairól, mint a biogazdálkodás, a jövő talajművelési rendszerei, a digitalizáció, az állattartás vagy az Agtech;
  • SIMA Afrika-csúcs: nemzetközi konferencia és gyakorlati tanácsadás az afrikai kontinens fejlesztése céljából. Az eseményre több mint 200-an voltak kíváncsiak, igazán konstruktív megbeszéléseket folytatva;
  • SIMA Kereskedői Nap: a világ minden részéről érkeztek gépkereskedők, hogy megbeszéljék a tréningek és a kereskedelmi ágazat fejlesztésének kérdéseit;
  • Álláskereső: vasárnapi kezdésétől 190 érdeklődő próbálta megszerezni a 16 cég által felajánlott 50 állás valamelyikét. Néhány szerződést alá is írtak;
  • A 2019-es SIMA újdonsága volt a Hackathon (szervező: La Ferme Digitale). Kódfejtők és mezőgazdasági szakemberek 48 órás együttműködését jelenti, mindez térbeli adatokkal. Az első díjat az Ohm sweet home szerezte meg.

Mindezek igen népszerű, nagy nyilvánosságot és sok megosztást kapó eseményeknek bizonyultak. A Twitteren a kiállítás alatt több mint egymillió #SIMA kép jelent meg.

„A SIMA egy nagy show, egy olyan esemény, amelyet nem szabad kihagyni. Olyan hely, ahol közvetlen kapcsolatba kerülhetünk a mezőgazdaság szereplőivel, és tanulhatunk a visszajelzéseikből. Idén sikerült először a mezőgazdaság egyes befolyásos szereplőivel kapcsolatba lépnünk, és reméljük, az együttműködés a jövőben is folytatódik!” – mondta Franck Lethorey, a Manitou csoport PR- és marketingmenedzsere.


A SIMA olyan fórum, ahol közvetlen kapcsolatba kerülhetnek a résztvevők a mezőgazdaság nemzetközi szereplőivel

SIMAGENA-rekord!

A SIMAGENA néhány év alatt a szarvasmarha-genetika kihagyhatatlan eseményévé fejlődött. Az élőállatshow 2019-ben volt először a program része, benne számos érdekességgel, bemutatóval, nemzetközi árveréssel, kerekasztal-beszélgetésekkel. Igen fontos, hogy európai rekord is megdőlt: a Gah Olga des Grilles nevű üsző (Boldi V Gymnast lánya) 130 000 euróért kelt el a Gènes Diffusion által szervezett árverésen, a vevő két kanadai és német tenyészet szövetsége volt.

„A SIMAGENA az ágazatnak az az eseménye, amely a francia cégek és módszerek igazi kirakata. Ez a 2019es show a legjobb volt azóta, hogy a KBS Genetic átvette a szakmai irányítást. Számos országból és különféle szakterületekről tettünk szert új kapcsolatokra. Nagyon magas volt a látogatók hozzáértése, sok szakember kifejezetten a SIMAGENÁ-ra érkezett” – így értékelt Giuseppe Pantaleoni, a SIMAGENÁ-t szervező KBS Genetic munkatársa.