Miért letolás, miért nem billentés? Mert előbbinél nem kell megemelni ürítéskor a szállítmányt ahhoz, hogy lecsússzon. Külön gond, ha a szállítmány kicsit tapadós. Nem lesz bizonytalan a súlypont, nem lesz borulásveszély, rossz terepen, ferdén is stabil marad a kocsi ürítéskor, és alacsony épületben, alagútban, villanyvezeték alatt is veszélytelen a művelet. A kocsi ezzel a megoldással csak hátrafelé ürít, mert így nem szennyezi egymást a termény és a kerekek. Oldalra csak kényszerből ürítünk, mert nincs hely a raktárban, vagy szerelvényt használunk, ami szintén előnytelen.
Hagyomány vagy korszerűség?
Szerző: Rik Gabi (SzuperAdmin)
Előző
Megtudtuk, mi alapján választanak robotpilóta rendszert az eredményes gazdálkodók!Következő
Átadtuk az előfizetői nyereményt!Kapcsolódó hírek
-
Magyar kutatás: nem csak a glifozát miatt veszélyesek a permetszerek
A hatóanyag olykor ártalmatlanabb, mint a készítmény többi alkotórésze.
-
Már a Dunát lövik az oroszok
Kijev eddig a dunai hajózás megmentő erejében bízott. Most merre megy a gabona?
-
Furcsa időjárás a briteknél, a vetések eddig még bírták
Furcsa Anglia időjárása, de eddig nem rosszak a terméskilátások. Az utolsó hetek még hozhatnak meglepetést.
-
Gerjed a válság: egy év alatt 15%-kal nőtt az éhezők száma
A világjárvány egy év alatt 20 millióval növelte az éhezők számát.
-
Természeténél fogva természetbarát a gazda, vagy csak ha lefizetik?
Tanulmány: a túl sok „zöld” támogatás leépíti a gazdák saját motivációit.