A lengyel agrár-élelmiszeripari vállalatok nemcsak a hazai piacon, hanem az egész világon sikeresen versenyeznek. Az exportált áruk értéke évről évre növekszik, a mezőgazdaságnak pozitív egyensúlya van a külkereskedelemben.
Az év első 7 hónapjában Lengyelország 19,2 milliárd euró értékben exportált élelmiszereket, amely 6,4 százalékkal több, mint 2019 hasonló időszakában – írja a blog.syngenta.hu a lengyel farmer.pl-re hivatkozva. A lengyel termékek főleg az uniós országokba kerülnek, tájékoztatott a Nemzeti Agrártámogatási Központ. A lengyelek még a koronavírus-járvány idején is hatékonyan küzdenek a külföldi piacokon való részvételért, hangsúlyozta Marcin Wroński főigazgató-helyettes.
2020 hét hónapjának időszakában – a korábbi évekhez hasonlóan – az élelmiszeripari termékeket Lengyelországból főleg az EU piacára exportálták. Az uniós országokba történő szállítások 15,2 milliárd euró bevételt eredményeztek. Az unión kívüli országokba közel 4 milliárd euró értékben szállítottak agráripari termékeket, szemben az egy évvel ezelőtti 3,3 milliárd euróval (20%-os növekedés). A lengyel export húzótermékei a hús, a gyümölcs- és zöldségfélék, gabona- és tejtermékek, valamint édességek voltak.
Magyarországon most az alma vonatkozásában lehet a legtöbbet Lengyelországról hallani.