Úgy tűnik, ez is fertőz minket, de ez végre jó!

A jelek szerint sikerrel járnak a Magyar Termék Non-profit Kft. (MT) törekvései annak érdekében, hogy a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe kerül hazai gazdaságot a belső fogyasztás élénkítésével próbálják segíteni.

Ennek érdekében indított az MT a Vedd a hazait! Védd a hazait! mozgalmat, amelynek célja áprilistól az volt, hogy a vásárlók figyelmét az import helyett a hazai fogyasztási cikkek és szolgáltatások felé tereljék. Az időzítés nem véletlen: bár a Magyar Termék 2006 óta küzd azért, hogy népszerűsítse a hazai termékek, szolgáltatások fogyasztását, a járvány idején különösen fontos nemzetgazdasági érdek, hogy a fogyasztók lehetőleg ne külföldről beszállított, hanem magyar eredetű árukra költsék a pénzüket – azaz „itthon tartsák” a kifizetett forintokat.

 

Az MT kezdeményezéséhez azóta 160 ezer cég csatlakozott, a mostani Vedd-Védd a hazait! mozgalomhoz pedig további 160 cég 4000 terméke és 50 márkája társult – jelentette be az MT City Light kampányát bemutató minapi sajtótájékoztatóján Benedek Eszter ügyvezető. A csatlakozók döntően az FMCG-szektorból érkeztek, de papírtermék-előállító, cementgyártó, dísznövénytermesztő, tető- és kerékpártermékek forgalmazója is van köztük. Benedek hozzátette: a mostani kampányban már a nagy áruházláncok is partnerek, így a hazai termékek gyártóinak, forgalmazóinak szándéka, törekvései, a márkák nem külön, hanem egymást erősítve küzdenek a hazai forgalom erősítéséért.

Ezt hangsúlyozta a sajtótájékoztatón a mozgalomhoz szintén a Törley mellett csatlakozó Assist Trend Kft. ügyvezetője is. Bodrogai Ferenc szerint a Minden rosszban van valami jó mondás bölcsessége a járvány idején azt a felismerést terjesztette el, hogy igenis fontos és tudunk is nemcsak a családunkért, a szomszédunkért és a városunkért is áldozatot hozni, hanem a nemzeti érdeket is támogatni azzal, hogy tudatosan vásárolunk hazai terméket.

járvány Vedd a hazait