Miért letolás, miért nem billentés? Mert előbbinél nem kell megemelni ürítéskor a szállítmányt ahhoz, hogy lecsússzon. Külön gond, ha a szállítmány kicsit tapadós. Nem lesz bizonytalan a súlypont, nem lesz borulásveszély, rossz terepen, ferdén is stabil marad a kocsi ürítéskor, és alacsony épületben, alagútban, villanyvezeték alatt is veszélytelen a művelet. A kocsi ezzel a megoldással csak hátrafelé ürít, mert így nem szennyezi egymást a termény és a kerekek. Oldalra csak kényszerből ürítünk, mert nincs hely a raktárban, vagy szerelvényt használunk, ami szintén előnytelen.
Hagyomány vagy korszerűség?
Szerző: Rik Gabi (SzuperAdmin)
Előző
Megtudtuk, mi alapján választanak robotpilóta rendszert az eredményes gazdálkodók!Következő
Átadtuk az előfizetői nyereményt!Kapcsolódó hírek
-
Jó lesz a kanadai búza, de nem kiugróan jó
Kanadában messze még a búza betakarítása, de a termés sokkal jobbnak ígérkezik, mint tavaly.
-
Szövetkezzünk!
A mezőgazdaság sikertényezőiről szóló cikksorozatunk legutóbbi részében perspektívaként említettük meg az Európában igen széleskörűen elterjedt szövetkezeti struktúrákat.
-
Szent Jakab hava július, az aratás kezdete
Július 25-én emlékezik rá a keresztény világ, mint a spanyolok hittérítőjére, az utasemberek, a hajósok, a kertészek, a gyümölcskereskedők…
-
Ukrajnában kezdődik a kukoricavetés, az EU-ban csúszással
A tavaszi időjárás meglátszik az őszi vetések állapotán és a tavaszi munkák készültségén. Teljes európai helyzetkép.
-
Fordítva ülünk a lovon
A nemesítőinknek nem a génszerkesztés a gondja, hanem a túlélés és a már létező tudás alkalmazása.