Tegnap írtunk az első negyedév (január-március) mezőgép-forgalmának alakulásáról, de azóta megjelent egy újabb adatközlés, amelyik már tartalmazza a forgalom szempontjából kritikus áprilist is. A Datahouse nyilvános statisztikái márkára lebontva tartalmazzák a kereslet alakulását.
Az új traktorok forgalomba helyezése már márciusban nagyot csökkent 2019-hez képest, 23 százalékkal kevesebb erőgépet regisztráltak az utakon, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben a hónapban. 2018 márciusához mérten azonban csak 9 százalékos az esés, vagyis 2019 volt kiugróan jó év. A Covid-19-nek azonban mérhető hatása van a kereslet alakulására, és ezt az alábbi grafikon jól érzékelteti: áprilisban már 2018-hoz képest is 20 százalékkal kevesebb az újonnan üzembe helyezett traktorok száma. A csökkenés szélsőséges volt, a legnagyobb vesztes 44%-os keresletcsökkenést élt meg, de 28-30%-os vesztesek is szép számmal akadtak. A tendencia ellenére nyertes is akadt: az Antonio Carraro eddig a top-10-es listára sem fért fel, de most 13 vadiúj példánnyal gazdagította az utakat.
A mezőgazdasági pótkocsik forgalmában is történtek (kevésbé drasztikus) változások. Márciusban már 15 százalékkal kevesebbet helyeztek üzembe belőlük, mint 2019-ben vagy 2018-ban. Az április a járvány dacára kisebb mértékű csökkenést hozott, de még mindig gyengén muzsikált a piac. A legtöbb pótkocsit forgalmazó Fliegl viszont abszolút győztesként került ki az áprilisból, a tavalyi értékesítést is 28 százalékkal megfejelve 32 új vontatmányt regisztráltak belőle az utakon.