A 2014-es év igencsak mozgalmasra sikeredett a KRONE több mint 100 éves történetében: számos típus premierje mellett több hosszabb távú fejlesztési projekt is végső megvalósítási fázisba ért.
„Az elmúlt üzleti év fárasztó, de ugyanakkor eredményes is volt” – nyilatkozta a cég ügyvezetője, Bernard Krone. – „Amit vállaltunk azt teljesítettük, illetve a házi feladatainkat nagy alapossággal elvégeztük. Nem csak a gyártástechnológia területén tartozunk a vezető gyártó cégek közé, hanem kiemelkedőek vagyunk a gépeinket és járműveinket érintő komplett szolgáltatás terén is. Erre a szerény alapra a jövőben is tudunk építeni, a régi és új piacokon pedig tovább tudunk növekedni.”
A változások sorában fontos megemlíteni a gépkínálatban történt frissítéseket: megújult az EasyCut kaszacsalád; bemutatkozott a továbbfejlesztett SWADRO rendképző; a „jó öreg” RoundPack és Variopack bálázókat leváltotta a modernebb Fortima; piac éretté vált a BigPack HDP II szériája és a BigX silózók is megvetették lábukat a kisebb teljesítményű szegmensben.
Az elmúlt időszak összesen 50 millió euró értékű beruházási csomagja sokrétű fejlesztést tett lehetővé, amely többek között magában foglalja az új Logisztika Központot, az Oktatási Központ megnyitását, a Technológia Központ átadását és az új BigX gyártócsarnok beindítását.
A fentiek közül talán a BigX sor átadása lesz legnagyobb hatással a piacra. Ezzel a gyártósorral a KRONE nem csupán a termelési kapacitás megduplázását, hanem a minőségbiztosításnak eddig e téren még ismeretlen szintjének megvalósítását tűzte ki célul. Jelenleg 50, magas szinten képzett szerelő dolgozik itt, munkájukat 18 fős kiszolgáló személyzet segíti, akik a szükséges alkatrészeket, részegységeket a megfelelő helyre komissiózzák. A beépülő modulokat, részegységeket nem csak a kész gépben, hanem a beépítés előtt is külön tesztelik. A gyár rugalmasságát jelzi, hogy a rendszer gyakorlatilag az autóiparhoz hasonlóan „teljes kaotikus gyártást” is lehetővé tesz, vagyis sorrendtől, darabszámtól függetlenül bármikor bármilyen gép tetszőleges felszereltségben készülhet rajta. A gyártósor végén (End-of-Line) lévő, külön csarnokban elhelyezett, teljesen automatizált hightech próbapad kifejlesztésébe és megvalósításába a KRONE 2,3 millió eurót fektetett. Ez máig a világon az egyetlen ilyen próbapad, és egyúttal a silózógyártásban eddig még sehol nem alkalmazott minőségbiztosítás megvalósításának is a főszereplője. A korábbi próbakörrel történő ellenőrzést a fékpad teljes egészében kiváltja, és – szintén az autógyártókhoz hasonlóan – gyakorlatilag bármilyen terep- és környezeti viszonyokat képes szimulálni. A mintegy 2 órás vizsgálat további érdekessége, hogy a fékpadon keletkező energiát a szociális helyiségek fűtésére, vízmelegítésre és világításra újrahasznosítják. Ebből a gyárcsarnokból gördülnek ki 2014-től az új, korábbiaknál kisebb gépek is, a BigX 480 és 580, amelyek a kínálat lefelé történő bővítését jelentik
A silózógyártás 2001-es indulása óta a korábbi széria gépei a 600 LE feletti teljesítménytartományban világviszonylatban mintegy 40%-os piaci részesedésre tettek szert, viszont a teljes piac több mint felét a 450 és 600 LE közötti gépek adják. Értelemszerűen adódott tehát a feladat: ebben a szegmensben is hasonló piaci részesedés elérése. Az új gyárral most már ehhez a kapacitás is rendelkezésre áll, hiszen egy műszakos rendben, évente 600 önjáró silózó gördülhet le a szalagról.
A 2014 év végén átadott Technológiai Központ közel 500 munkatárs számára biztosít helyet a különböző műszaki osztályokról: Tervezés & Fejlesztés, Kísérlet & Prototípusépítés, IT, Beszerzés, Műszaki Marketing, Termékmenedzsment és Projektmenedzsment. Az ötemeletes épület 8 000 négyzetméternyi, legmodernebb kialakítású irodával és a prototípus-építéshez 5 000 m2 csarnokkal rendelkezik. Maga a Technológiai Központ 14,5 millió euróból valósult meg.
A 2 900 m2 -es Oktatási Központ 3 millió euróból került kialakításra, ahol a világ minden tájáról évente 5 000 főt képeznek. Közvetlenül az oktatási termek mellett elhelyezett csarnokokban az elméleti ismereteket a gyakorlatban is elmélyíthetik a gépkezelők, szerviztechnikusok, értékesítők. A csarnok mögötti tesztpályán pedig a gépek üzemeltetésére is van lehetőség.
2,6 millió eurót fektetett a KRONE az Logisztika Központ megvalósításába. A 4 000 m2 -es csarnok négy közúti és egy hajókonténer rakodóállomást foglal magában. Naponta átlagban 20-30 teherautóra 120-150 gépet rakodnak. Ebben a csarnokban került elhelyezésre a minden kényelemmel ellátott sofőrpihenő, illetve a cég házi nyomdája.
A fenti összefoglaló áttekintés csupán egy szeletét mutatta be a világszerte jelenlévő, és holding szinten több mint 2600 főt foglalkoztató, 1,6 milliárd eurós árbevételt (ebből 540 millió a mezőgazdasági gép) elérő KRONE elmúlt évek beruházásainak, de talán ebből is jól érezhető a cég háza táján zajló fejlődés. Ennek célja pedig nem lehet más, mint a jelenlegi és leendő KRONE-tulajdonosok elvárásainak való minél magasabb szintű megfelelés.