Online katalógusban az összes magyar exportképes élelmiszer

Az élelmiszeripari exportot támogató programot mutattak be a Vadászati Világkiállítás kísérőrendezvényeként megrendezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK). A Hungarian Food Business program révén a magyar élelmiszeripar jobban ki tudja használni az exportpiaci lehetőségeket.

 

gyermelyi tészta
A Gyermelyi tészta sikeres exporttermékünk (forrás: storeinsider.hu)

 

Még több feldolgozott terméket!

A sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, hogy az agrártárca a hazai agrárexportban a feldolgozott termékek arányának növelésére törekszik. Felidézte, hogy az elmúlt 10 évben megduplázódott a magas hozzáadott értékű élelmiszertermékek exportja, Magyarország 3,6 milliárd euró másodlagosan feldolgozott élelmiszert értékesít évente a külpiacokon. A magyar termékek mintegy 85 százalékát európai uniós piacokon adják el. Célul tűzték ki, hogy ezeken belül a feldolgozott termékek jelenlegi 68 százalékos arányát 75 százalék fölé növeljék 2030-ig. Ehhez arra is szükség van, hogy a hazai vállalkozások támogatást kapjanak a külpiacokon történő megjelenéshez.

 

Online élelmiszerkatalógus az exportpiacoknak

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese ismertette: a program része egy valós idejű, online élelmiszeripari katalógus, amely a magyar élelmiszeripari kínálatot bemutathatóvá teszi a világ bármely pontján. Giczi Gergely elmondta: a gyártók számára díjmentes digitális élelmiszeripari katalógus egy szoftver része, amelyben jelenleg csaknem 30 gyártó közel 300 terméke van. A cél az, hogy az exportképes élelmiszergyártók 70-80 százalékát be tudják vonni, és a jövő év január 1-jén éles üzemben elinduljon a rendszer. Giczi Gergely hozzátette: az exportstatisztikai adatok alapján kiválasztották azt a 25 célországot, amelyekre leginkább szeretnének koncentrálni.

 

Pályázati pénz a piacra jutásért

Az ügyvezető-helyettes a Hungarian Food Business programról szólva kitért a többi között a nagy külföldi szakmai kiállításokra is, ahol az Agrármarketing Centrum a piacinál lényegesebb kedvezőbb feltételek mellett biztosít megjelenést a magyar élelmiszeripari vállalatoknak. Elmondta, hogy szintén az online rendszerbe integrálva létrehoznak egy képzési rendszert, elsősorban a kisebb vállalkozásoknak, vagy a már gyakorlott exportőrök új munkatársainak. Jelezte azt is, hogy ugyancsak a program részeként pályázati rendszer segíti majd a kisvállalkozásokat, hogy gyakorlott exportőrökké válhassanak.

 

Forrás: kormany.hu.

 

Kapcsolódó írásaink:

Az agrárium sikerágazat, de elveszítheti pozícióit

Feldolgozott élelmiszerből még versenyképtelenek vagyunk

 

agrár export exportpiac feldolgozott katalógus kiállítás mezőgazdaság pályázat piaci jelenlét