A Lamborghini SPARK a közepes-nagy teljesítményű kategória legszemrevalóbb modellje. Sikeresen ötvözi a német precizitást az olasz kényelemmel és eleganciával, mivel a traktort a németországi Lauingenben gyártják, de felső kategóriás ergonómiája és látványos dizájnelemei az olasz Giugiaro tervezőcég mestermunkája.
A kertészeti és univerzális kategóriában értékesített több száz fehér traktorral szemben a nagyobb, 200 Le körüli gépekből egyelőre jóval kevesebb Lamborghini talált még gazdára.
A következőkben a hazánk szántóföldjein dolgozó SPARK-ok tulajdonosait kérdeztük eddigi tapasztalataikról.
Darvai István, Csenger – Lamborghini Spark 210 CSHIFT
„Az első gondolatom az volt, ezt biztosan megchipelték! Másnap felhívtam a kereskedőt, hogy ez a traktor már itt marad!”
Közel 1 000 ha szántóföldet művelünk. Ennek fele saját terület, a többin bérmunkákat végzünk. Egy 250 lóerős, más típusú traktor cseréje alkalmával került a látókörünkbe a Lamborghini SPARK 210 CSHIFT. Egy gyors, erős, a szállítástól a nehéz talajmunkákig, minden feladatra befogható traktorra volt szükségünk.
Amikor ezt a típust ajánlották, azt gondoltam, hogy ez a 210 Le nekünk kevés lesz. Ezt a környéket erősen kötött, úgynevezett „perctalaj” jellemzi, csapadék után reggel még nem lehet rámenni, de délutánra úgy megköt, mint a beton. Nincs idő tötymörögni, gyorsan, hatékonyan kell dolgozni.
Kételyeim ellenére kipróbálásra kaptunk egy SPARK-ot, ami annyira meglepett erőleadásával, hogy az első gondolatom az volt, ezt biztosan megchipelték! Másnap felhívtam a kereskedőt, hogy ez a traktor már itt marad! Ezt azóta sem bántam meg.
19 km/h-val tudunk vele műtrágyát szórni, a 3000-es vegyszerezővel, a 6 m-es nehéztárcsával és 6,6 m-es függesztett kombinátorral is meglepően jól dolgozik.
Jó a súlyozása, 1 000 kg orr- és 2×670 kg keréksúllyal rendelkezik. A fogyasztása is alacsony, forgóboronával 36 l/óra körüli. Szállításra is kiválóan bevethető, a 200 mázsa raksúlyt is gyönyörűen viszi, így ki tudja váltani a nagyobb traktorunkat, ami addig sem esik ki a talajmunkákból.
A komfortról annyit, hogy aki már látott traktort, annak egy óra alatt minden betanítható, az összes funkció több helyről is elérhető. A hatodik kemény nap után is van kedve beülni az embernek, és este, mikor hazaér, még játszik a gyerekkel, marad jó szó az asszonynak, nemcsak beájul az ágyába.
A korábban beszerzett, kisebb Lamborghinikkel szerzett jó tapasztalataim után ennél a traktornál is teljes mértékben elégedett vagyok a szervizzel.
Összegészében azt gondolom, hogy egy 300 ha körüli gazdaságban nagytraktornak, ennél nagyobban pedig univerzálisnak tökéletes választás a SPARK 210 CSHIFT.
Költő Zoltán, Csengersima – Lamborghini SPARK 160 T4i
„Jónak tűnt, jókat hallottunk róla. Beleültünk, kipróbáltuk, megvettük”
A fő gondunk a súlyozás volt, amiért le kellett cserélnünk az előző traktorunkat, ami könnyűnek bizonyult, és egyszerűen kínlódtunk vele talajlazításnál.
Jókat hallottunk a Lamborghinikről, jónak tűnt, beleültünk, kipróbáltuk, megvettük. Az új SPARK-ra ugyanazt a 700 kg-s orrsúlyt tettük, ami az elődjén volt, és könnyedén dolgozik a 4 m-es rövidtárcsával, a 4,6 m-es kultivátorral és a 4 fejes váltvaforgó ekével is.
Több mint 100 ha kötött erdőtalajú szántón gazdálkodunk, a 250 üzemórát meghaladtuk már vele. Főként talajmunkára, talaj-előkészítésre használjuk. A fogyasztása nagyon jó, mintegy 30-40 ha-t tudunk egy tankolással megművelni.
A rugózott híddal és fülkével nagyon kényelmes, minden gomb, kar kézre áll benne.
A gazdaságban van még egy Lamborghini Strike 105 és egy NH T5050 is. Az Auditkernél kedvező a szervizdíj, és a hozzáállásuk is nagyon szimpatikus. A gyors, pontos, olcsó szerviz egy nagytraktornál még fontosabb. Itt nem állhat 2-3 napig a traktor, ha menni kell!
Szőllősi Szilárd és Kristóf, Nyírgyulaj, – Lamborghini SPARK 210 CSHIFT
„A CSHIFT váltó nagyon jó megoldás azoknak is, akik még tartanak a fokozatmentestől”
Családi gazdaságunk 350 ha-on tevékenykedik. Sokféle traktorom volt már, de a Lamborghinikben találtam meg az igazit. A minőségi komponensek, a német DEUTZ-motor, ZF váltó és BOSCH hidraulika, a tökéletes olasz dizájnnal együtt erősen hatott rám.
A SPARK előtt a típus elődjével is évekig húztuk az igát. Azt cseréltem erre a 210 CSHIFT-re, amivel már több mint 900 üzemórát dolgoztunk az 5 m-es középnehéz tárcsával, a 4 m-es váltvaforgó ekével, az 5 m-es kompaktorral és az 5 késes lazítóval.
Hihetetlenül erős, nyomatékos a motor, és ezt hatékonnyá és takarékossá teszi ez a váltó. Almaszállításnál 22-24 tonnával lazán vonul 50 km/h-val a szerelvény.
A CSHIFT váltó nagyon jó megoldás azoknak is, akik még tartanak a fokozatmentestől. A fogyasztása kiemelkedően jó. Az előző traktoraimmal ugyanezeket a munkaeszközöket húztam ugyanezeken a területeken. Annak ellenére, hogy a legtöbb lóerővel ez rendelkezik, mégis a legkevesebbet fogyasztja gázolajból és AdBlue-ból egyaránt. Az elmúlt években a területünk nőtt, de a három Lambónknak köszönhetően az éves gázolaj-fogyasztásunk csökkent.