Sok a szabad hajó: olcsóbban jöhet az ukrán kukorica
Kevesebbért szállítják a kukoricát Konstancába, csak legyen megrendelés.
Kevesebbért szállítják a kukoricát Konstancába, csak legyen megrendelés.
A tengeren is messze járunk a Covid előtti áraktól. Ez a mezőgazdasági áruforgalmat is súlyosan érinti.
Az Ázsia és Európa közötti kereskedelem 40%-a a Szuezi-csatornán keresztül zajlik, Kína mégsem lép.
Ahogy a víz szintje apad, úgy apad az USA exportpotenciálja is.
Európa gazdasági megroggyanása kihat az egész világkereskedelemre, és nyomottan tartja a tengeri fuvardíjakat.
Az importtilalom dacára a mai magyar kukoricaárak a 2021. évi szinten járnak, és zuhannak tovább.
Néhány hónapon belül havi 4 millió tonnára növelhető a Duna ukrán-terményszállítási kapacitása. Itt a pontos terv.
Búza: már nem újabb kiviteli rekordról, hanem exportcsökkenésről beszélnek Moszkvában is.
Az ukrán „mumussal” való riogatás a közúti büntetőfékezéshez hasonlítható.
A németek 145 ezer forintnak megfelelő összegért szerződik a repcét. Ez átírja az őszi vetésterveket, főként Ukrajnában.