Óriás konténerhajók munka nélkül: bajban az EU kereskedelme
Európa gazdasági megroggyanása kihat az egész világkereskedelemre, és nyomottan tartja a tengeri fuvardíjakat.
Európa gazdasági megroggyanása kihat az egész világkereskedelemre, és nyomottan tartja a tengeri fuvardíjakat.
A fuvardíjak uniós támogatását kéri Kijev. Ettől függetlenül drágul az ukrán gabona.
Megváltoztak a keresleti viszonyok. Ukrajnából egyre olcsóbb a fuvar és a termény is.
Jól bírja a fuvardíjat az olcsó az orosz búza, egész távoli piacokon került versenyelőnybe más beszállítókkal szemben.
Egyre több gabona indulna el a Fekete-tengerről, a szállítási költségek az alternatív exportútvonalakon is esnek.
A termés gyatra lett, a termelők jobb híján a fuvarozókra mérgesek.
A fogyasztásban jól érzékelhető megtorpanás van, közben a fuvarkapacitások lassan, de biztosan bővülni kezdtek.
Drasztikusan nőttek a szállítási díjak, ezért ilyen nyomottak a telephelyi árak.
Az infláció sztrájkokhoz vezetett Spanyolországban, ami csak tovább ront az amúgy sem rózsás gazdasági helyzeten.
Szaúd-Arábia árpaimportja a 2021/22-es gazdasági évben 25 százalékkal lehet kevesebb az előző évinél. Nem ezt várta a piac.