Sok a szabad hajó: olcsóbban jöhet az ukrán kukorica
Kevesebbért szállítják a kukoricát Konstancába, csak legyen megrendelés.
Kevesebbért szállítják a kukoricát Konstancába, csak legyen megrendelés.
A tengeren is messze járunk a Covid előtti áraktól. Ez a mezőgazdasági áruforgalmat is súlyosan érinti.
Európa gazdasági megroggyanása kihat az egész világkereskedelemre, és nyomottan tartja a tengeri fuvardíjakat.
A fuvardíjak uniós támogatását kéri Kijev. Ettől függetlenül drágul az ukrán gabona.
Megváltoztak a keresleti viszonyok. Ukrajnából egyre olcsóbb a fuvar és a termény is.
Jól bírja a fuvardíjat az olcsó az orosz búza, egész távoli piacokon került versenyelőnybe más beszállítókkal szemben.
Egyre több gabona indulna el a Fekete-tengerről, a szállítási költségek az alternatív exportútvonalakon is esnek.
A termés gyatra lett, a termelők jobb híján a fuvarozókra mérgesek.
A fogyasztásban jól érzékelhető megtorpanás van, közben a fuvarkapacitások lassan, de biztosan bővülni kezdtek.
Drasztikusan nőttek a szállítási díjak, ezért ilyen nyomottak a telephelyi árak.