Miért letolás, miért nem billentés? Mert előbbinél nem kell megemelni ürítéskor a szállítmányt ahhoz, hogy lecsússzon. Külön gond, ha a szállítmány kicsit tapadós. Nem lesz bizonytalan a súlypont, nem lesz borulásveszély, rossz terepen, ferdén is stabil marad a kocsi ürítéskor, és alacsony épületben, alagútban, villanyvezeték alatt is veszélytelen a művelet. A kocsi ezzel a megoldással csak hátrafelé ürít, mert így nem szennyezi egymást a termény és a kerekek. Oldalra csak kényszerből ürítünk, mert nincs hely a raktárban, vagy szerelvényt használunk, ami szintén előnytelen.
Hagyomány vagy korszerűség?
Szerző: Rik Gabi (SzuperAdmin)
Előző
Megtudtuk, mi alapján választanak robotpilóta rendszert az eredményes gazdálkodók!Következő
Átadtuk az előfizetői nyereményt!Kapcsolódó hírek
-
A síklapú tárcsa, avagy a művelőtárcsa formája számít
Väderstad Carrier: a művelőtárcsa formája számít.
-
A gyors szárbontás a talaj szénvesztésével is járhat
Az intenzív mezőgazdaság szénrabló, de nem azért, mert sok a tábláról levitt szervesanyag. Meghökkentő magyarázat jön.
-
Az őszi káposztarepce kísérletek tanulságai
Ezekkel a hibridekkel a mezőgazdasági termelőknek reális esélye lesz a terméseredményeik növelésére.
-
Mindenhová megérkezik az eső, lehet vetni a repcét
Végre a déli országrész is megázik a héten.
-
Nehezen, de még bírják a növények a száraz őszt
A mezőgazdaság hálásan fogadná a csapadékot, de az még várat magára.