Hirdetés

Az új Fendt 900 Vario – Ready for more

Az új 900 Vario nagytraktorszériával a Fendt egy teljesen új traktort hoz a piacra, amely újabb mérföldkövet jelent a felső teljesítménykategóriában. Az új modellek a nagyvállalatok és a bérvállalkozók egyedi igényeihez igazodnak, miközben a világpiac általános elvárásait is tökéletesen teljesítik.

Az új Fendt 900 Vario öt típussal (930 Vario, 933 Vario, 936 Vario, 939 Vario és 942 Vario) fedi le univerzális traktorként a 296-415 LE közötti tartományt (az ECE R120 szerint), és ezzel kitölti a Fendt 800 Vario és az 1000 Vario szériák közötti teljesítménysávot. Az új Fendt 942 Vario topmodellel a 900-as sorozat első ízben jóval meghaladja a 400 Le-s teljesítményt.

A 900-as széria, mint ismert univerzális nagytraktor, számos módon használható a mindennapokban a termelésben. A tervezés során nehézvontatásra, illetve nagy teljesítményigényű TLT-munkavégzésre tervezték (pl. faaprítás). Mindemellett a 900-as 60 km/h-s végsebessége révén éppen így megfelel szállítási feladatokra.

Kis önsúlya (11,7 t) és az integrált abroncsnyomás-szabályozó rendszer (Vario Grip) hozzásegíti ezt a szériát ahhoz, hogy kis talajtaposás mellett nagy vontatási teljesítményt nyújtson.

Köszönhetően a moduláris felépítésének (hátsó emelőművel vagy nélkül, hátsó/mellső TLT-vel, ill. nélkül, tolt üzemmóddal, ill. nélkül, nagyszámú hidraulika-vezérlőszelepek, ill. függesztő- és vonóegységek) számos munkagép kiszolgálására alkalmas.

Új hajtáslánc: erős járműszerelvény kis fogyasztással A 900-as széria valamennyi típusa teljesen új fejlesztésű MAN hathengeres, 9 l-es motorral és VTG turbófeltöltővel (változtatható geometriájú) került felszerelésre. Az M3677-es motor olaj-csereperiódusa először éri el az 1000 üzemórát. Ez a motor és a TA-300 Vario hajtómű együtt alkotja a Vario Drive hajtásláncot.

A nagy teljesítménytartalékokra tervezett alacsony fordulatszám koncepció (Fendt iD) első ízben kerül a 900-as szériába beépítésre. Üresjáratban a motorfordulatszám mindössze 650 fordulat percenként. A 60 km/h végsebességet a Fendt 900 Vario az üzemanyag-takarékos 1450 fordulat/percnél, az 50 km/h-t 1200 fordulat/percnél, a 40 km/h-t mindössze 950 percenkénti motorfordulat mellett éri el. A maximális motornyomaték 1970 Nm, ami a 942-es Vario topmodell esetében 1100-as motorfordulat mellett érhető el.

A nyomaték a talajviszonyoktól függően dinamikusan a mellső, ill. hátsó tengely között kerül elosztásra. A mellső tengely külön kerül meghajtásra. A mellső és hátsó tengely hajtásának elválasztása közúti haladáskor, illetve kanyarodáskor lehetővé teszi a hajtásláncon belüli feszültségmentes meghajtást és a teljes vonóerő talajra juttatását.

Éppen kanyarodáskor a „pull in Turn” hatás következtében a traktor a kanyarba szinte behúzza magát. Az eredmény: kisebb fordulókör-átmérő teljes vontatási teljesítmény mellett.

A Fendt 900 Vario továbbfejlesztése során a károsanyag-kibocsátási rendszer egy szinttel feljebb „lépett”, és így már megfelel a TIER 5-ös előírásoknak. A kipufogógáz utókezelése az új nagytraktornál dízeloxidációs katalizátorban, részecskeszűrőben és az ismert SCR technológián (szelektív katalizációs redukció) keresztül történik. Az MAN motor Common-Rail rendszere 2500 bar befecskendezési nyomáson dolgozik. E magas nyomás optimális égést tesz lehetővé a hengerben.

Teljes kapcsolatban: kabinon belül és kívül

A vezetőfülke az összes kezelőelemmel együtt a gépkezelő munkahelye. Az új Fendt 900 Varióval egy új vezetőfülke is bevezetésre kerül, a „Fendt Life Cab”.

Az adatkapcsolatok révén először van lehetőség arra, hogy a 900-as Vario valós időben szolgáltassa az üzemi paramétereit a külvilág felé. A telemetriai báziscsomag előkészítés révén a hardveroldal adott. Ez az eszköz rögzíti és továbbítja az adatokat a jövőben különböző szolgáltatások számára.

Fendt Connect

A Fendt Connect az a központi telemetria-rendszer, amely az adatokat elemzi és karbantartja a gép különböző tevékenysége során. Kiolvassa a gép adatait, elmenti és kiértékeli azokat. Az adatátvitel mobil hálózaton keresztül történik. Mindezek által lehetővé válik a helyfüggetlen flottamenedzsment és a gépbeállítások távoli optimalizációja.

A Fendt Connect két használati lehetőséget biztosít a vevő részére: egyrészt a saját gépei ellenőrzését, másrészt a kereskedő szervizszolgáltatásainak igénybevételét.

Mindezek érdekében a pozícióadatokon túl a gép CAN-Bus adatai is felhasználásra kerülnek. Asztali számítógépen vagy mobil eszközök segítségével a géptulajdonos lehívhatja az információkat, mint például a gép pozícióját és az útját (mindezt térkép nézetben), az üzemanyag-fogyasztást, a haladási sebességet, a gép által dolgozott üzemórát és a leterheltségére vonatkozó adatokat. A szervizkódok és szervizintervallumok szintén lehívhatók.

A géptulajdonosok hozzájárulásával a kereskedő is láthatja a gép adatait. A következő szervizintervallumok és/vagy hibakódok kiolvasásával tervezhetővé válik a megelőző karbantartás időpontja. Mindeközben a géptulajdonos mindvégig teljeskörűen rendelkezik a gép adatai felett. Üzemi jellemzők és agronómiai adatok nem kerülnek sem mentésre, sem továbbításra. A teljes folyamat az EU-s adatvédelmi törvénynek megfelelően került kialakításra.

Smart Connect

A Smart Connect egy szolgáltatás a traktoros számára. A gépkezelő összekapcsolja az iPad-jét a Fendt 900 Vario belső wifin keresztül a traktorral. A gépparaméterek, mint például a traktor pozíciója, megművelt terület, sebesség, üzemanyag-fogyasztás, motorterhelés, a munka folyamán átvételre kerül a tabletre (az utolsó 60 perc). Az adatok egy térképen vagy grafikusan megjeleníthetők.

Az iPad képernyője egy kiegészítő megjelenítési felület a jól bevált Varioterminál mellett. A Smart Connect támogatja a vezetőt az információk megjelenítésében, amelyek tisztán az ellenőrzés céljára szolgálnak. A Smart Connect valamennyi Profi+ felszereltségű traktor esetében az alapfelszereltség részét képezik.

„Világviszonylatban” jobb kapaszkodás

A Fendt 900 Vario nehéz vontatási munkák elvégzésére készült, történjen ez bárhol is a világon. Az ismert peremes vagy hosszú féltengellyel a gép – elsősorban európai országokban – számos abroncskombinációs lehetőséget kínál. A teljes motorteljesítményre méretezett traktor mellső hidat szintén továbbfejlesztették. A karbantartásmentes kettős keresztlengőkarok hidropneumatikus független kerékfelfüggesztést és rugózást tesznek lehetővé.

A maximális motornyomaték 1970 Nm, ami a 942-es Vario topmodell esetében 1100-as motorfordulat mellett érhető el

A Fendtnél teljes mértékben integrált abroncsnyomás-szabályzó rendszer (Vario Grip) opcionálisan a 900 Vario szériánál is elérhető. Mégis egyedülálló, hogy a row-crop változat esetén az ikerkerekek abroncsnyomását ugyancsak a vezetőfülkéből, menet közben, gombnyomással lehet szabályozni.

A 900-as széria kínálatában először szerepel a gépkezelőt támogató Vario Grip Assistance. Amennyiben néhány paraméter már adott a munka elvégzése során, a megadott sebességhez a rendszer megadja az optimális súlyozást és abroncsnyomást, vagy adott súlyozás esetén a munka sebességére és az abroncsnyomásra tesz ajánlást.

Annak érdekében, hogy a meglévő vonóerő a talajra juthasson, és a felfekvő felület növekedjék, a 900-as széria számára egy új, nagyméretű gumiabroncsot is kifejlesztettek, amelynek maximális átmérője 2,2 m (750/70R44).

Nagyobb teljesítmény a nagy teljesítményű hidraulikarendszerből

A Fendt 900 Vario modulárisan megtervezett hidraulika-rendszerrel rendelkezik. Két Load-Sensing szivattyú (LS) áll rendelkezésre, 165, ill. 220 l/min szállítóteljesítménnyel.

Az egységbe integrált nyomáshatároló szelepnek köszönhetően a szivattyú mindig az igényeknek megfelelő olajnyomással dolgozik. A nagy hidraulikateljesítménnyel rendelkező szivattyúk az alacsony motorfordulatszámhoz (Fendt iD) kerültek illesztésre.

Az új Fendt 900 Vario 2019 júniusától rendelhető és az év második felében szállítható. Az ügyfelek kérésére a Fendt a jótállást akár 8 évre vagy 8000 üzemóra időtartamra meghosszabbíthatja.

 

Ezeket olvasta már?

Mindent az emberek mozgatnak
Egyre inkább előtérbe kerül a digitalizáció, a drónok és az 5G, a vezető nélküli traktorok, az autonóm sorközművelők.
A Komár mopedtől a marketingvezetői feladatokig
Egy jó gépészmérnökből lehet jó marketinges…
Ha január, akkor AgrárgépShow és AXIÁL
2020. január 22. és 25. között az AgrárgépShow rendezvényen mindenkit szeretettel vár az AXIÁL Kft.
Itt az új MF TW 160 körbála csomagolót
A Massey Ferguson kibővíti a vontatott körbála csomagoló kínálatát, illetve frissíti körbálázó kínálatát is