fbpx

Az okostraktor-teljesítmény új korszaka – A Massey Ferguson bemutatta az MF 7S szériát

Írta: MezőHír-2021/10. lapszám cikke - 2021 október 11.

A Massey Ferguson, az AGCO világmárkája a közelmúltban több újdonságot mutatott be nemzetközi online sajtótájékoztatóján. Friss számunkban az MF 7S széria rövid ismertetésére vállalkozunk.

 

MF S7 széria

 

A modellcsalád négy típust tartalmaz, 155–190 lóerő teljesítmény között. Professzionális, élenjáró gazdálkodóknak tervezték, már az alapfelszereltség is rendkívül gazdag. Választható hajtóművek, kimagasló kényelmű fülke, számos automatikus funkció és élenjáró technológia jellemzi a traktorokat. Továbbfejlesztett AGCO Power 6,6 literes, hathengeres motorok alkotják az MF 7S szériák erőforrását. A teljesítmény, típustól függően, 155–190 lóerő közé esik. Mindegyik típus kap teljesítmény- és nyomatékrásegítést, ami automatikusan aktiválódik, ha szükség van rá a szállítási, TLT- és nagy hidraulikát igénylő munkák közben.

A Massey Ferguson továbbra is a legszigorúbb, Stage V károsanyag-kibocsátási normáknak felel meg az egyedi All-in-One (minden egyben) rendszerével, amiben dízeloxidációs katalizátort (DOC), szelektív katalitikus átalakítót (SCR) és koromkatalizátort (SC) is találunk, mindezt egyetlen kompakt egységben. A fülke alatt található füstgázkezelő modul nem zavarja a kilátást, és a kipufogócső is vékony tud maradni. Az MF 7S minden típusát 2,88 m hosszú tengelytávra építették, a maximális stabilitás és vonóerő érdekében.

 

Top hajtóműválaszték

A Massey Ferguson rendkívül hatékony és könnyen kezelhető Dyna-VT ECO hajtóműve fokozatmentes váltásokat tesz lehetővé, és minden MF 7S típuson opcionálisan elérhető. A Super Eco verzió tovább növeli a hatékonyságot, ugyanis a 40 km/h-t a traktor már1 450 f/p-en eléri. A nagyra értékelt Dyna-VT fokozatmentes hajtómű mostantól automata móddal is elérhető. A Multipad joystickkal vagy a pedálokkal egyszerűen a felhasználó szabályozza a menetsebességet, mialatt a váltó automatikusan beállítja a terhelés és a sebesség függvényében a legoptimálisabb motorfordulatszámot. Ez a plusz nemcsak hatékonyabbá teszi az üzemelést, de az üzemanyag-felhasználást is csökkenti. Az automata üzemmód alapfelszereltség minden Dyna-6 modellen, ami automatikus fokozatváltást tesz lehetővé, a motorterhelést és haladási tempót figyelembe véve. A kezelő előre be tudja állítani, milyen motorfordulaton kapcsoljon a váltó. A fékpedál kuplungfunkció alapfelszereltség, amit egy kapcsolóval tudunk aktiválni, ha használni akarjuk. A speciális haladási sebességet igénylő gazdálkodók számára elérhető szupermászó fokozat is, ami 70 m/óra tempót tesz lehetővé 1 400 f/p motorfordulat mellett.

 

Csendes, kényelmes és hűvös fülke

Az MF 7S-kezelők nagyra fogják értékelni a fülkefejlesztéseket, amik nagyobb fokú kényelmet és könnyebb kezelést eredményeznek. A traktoroknak új kartámlája van, amik a díjnyertes MF 8S szériából kerültek át ide is, és tartalmazzák az új Multipad joystickot és számos konnektivitási megoldást. A vadonatúj légkondicionáló rendszernek köszönhetően a fülke 4 C°-kal hűvösebb, mint az elődje volt. A fülkében továbbá vadonatújak az Exclusive és Efficient szintekhez tartozó krómhatású elemek és a fekete hátteres műszerfal is. Az alapfelszereltségben is már levegőrugózású vezetőülés található, ez is megújult elődjéhez képest. Opcionálisan fűtött, szellőztetett és dinamikus csillapítási rendszerrel (DPS) ellátott ülés érhető el, ami automatikusan kiegyenlíti a talajegyenletlenségeket még oldalirányban is. Minden vezérlőt könnyű elérni, és minden ergonomikusan, tökéletesen a kezelő köré van építve. Felszereltségtől függően az új kartámla és a Multipad joystick egyszerű és logikus kezelést tesz lehetővé. A LED-es világítóberendezések – a motorháztetőn található fénysávval – tökéletes megvilágítást és divatos megjelenést adnak a traktor számára. Akár 16 darab LED-munkalámpa is specifikálható. Homlokrakodós munkavégzéshez Visio üvegtető kérhető, ami a teljes emelési sugáron át kiváló kilátást nyújt a mozgatott teherre. A fülkerugózásból mechanikus és aktív mechanikus változatot is választhatunk, a mellső híd pedig rugózással ellátott. A pilóta sok új hasznos fejlesztést fog találni a Datatronic 5 terminálon, amely mostantól sokkal könnyebben leolvasható, és kontrasztosabb, mint elődje volt, miközben kiemelkedő értékű érintőképernyős irányítást biztosít. A fekete háttér és a főképernyőn található gyorsgombok is segítik a kezelést.

 

SZERZŐ: AUSTRO DIESEL