Kínát vette célba a magyar borászat

A jövőben intenzívebbé válhatnak a kínai kapcsolatok a Schieber Pincészetnél, miután a szekszárdi borászat a legutóbbi Asia Wine Trophy-n két arany- és egy ezüstérmet is nyert boraival. A jelek szerint szeretik a bikavért az ázsiai vevők.

 


Schieber Markus és Schieber Anita: Kína a következő célpont (Forrás: Schieber Pincészet)

 

Belépőkártya egy óriási piacra

A hazai borászatok közül több már jelenleg is szállít Kínába. A több európai országba exportáló Schieber Pincészet borászati szakkiállításon szerzett elismerések révén ehhez a körhöz csatlakozhat. „Az idei évben arra számítunk, hogy érdemben meg tudunk jelenni az ázsiai piacon, hiszen eddig csak kis mennyiséget exportáltunk a távol-keleti országokba. Ebben sokat segít az a tény, hogy komoly díjakat sikerült elhoznunk ősszel az Ázsia legnagyobb borászati szakkiállításán bemutatott tételeinkkel. Az Asia Wine Trophy szakértő zsűrije a Tabu Cabernet Sauvignon és Patina Cabernet Sauvignon borokat arany, míg a Materia 2016-os tételét ezüstéremmel jutalmazta” – mondta el Schieber Anita a sajtónak.

 

A szekszárdi Schieber Pincészet tulajdonosa hozzátette: a világszerte jegyzett borászati kiállítás eredményeire odafigyelnek a kínai beszerzők is, akik érezhetően jobban érdeklődnek a Schieber borai iránt. „Kínai partnereknek már szállítottunk alkalmi jelleggel szekszárdi borainkból. Érdekes, de leginkább a bikavér iránt mutatkozik kereslet az ázsiai ország részéről. A mostani tárgyalások azt vetítik előre, hogy lényegesen nagyobb kínai kereslet lesz a borainkra. … Mindez azért is fontos és kedvező fejlemény számunka, mert Kína nem csupán dinamikusan növekvő, hanem igényeiben és elvárásaiban is nagyon gyorsan fejlődő piac” – tette hozzá a cégtulajdonos.

 

Gyorsan növekvő fogyasztói réteg

Bár Kínáról elsősorban nem a bor jut eszünkbe, de tény, hogy az utóbbi két évtizedben jelentős szereplővé vált a hatalmas ázsiai ország a világ borpiacán. Európán kívül már régóta Kína a magyar bor egyik legnagyobb vásárlója, ráadásul a kínai borigény évről évre meredeken növekszik. Az egész Távol-Keleten, elsősorban persze Kínában egyre nagyobb figyelemmel fordulnak a vásárlók a bor felé. Évente mintegy 10-15 millió fővel növekszik az a réteg, amely fogyasztási igényeit és anyagi lehetőségeit tekintve már a középosztályhoz sorolható. Ez a hatalmas vevőkör egyre inkább keresi a jó minőségű, európai élelmiszereket, valamint italokat.

 

A növekvő érdeklődés mögött a nyugati életforma népszerűsége is meghúzódik. A néhány generáció alatt egyre tehetősebbé váló kínai polgárok ugyanis nem csak egyre fizetőképesebbé váltak, a minőség és az ár mellett a divat is mozgatja a vásárlók döntéseit. A terjedő jóléttel párhuzamosan egyre többre értékelik a tipikusan nyugati élelmiszereket, így az európai stílusú húskészítményeket, az olyan tejtermékeket, mint például a joghurtok vagy sajtok, illetve a tésztát. Nem jelent kivételt a bor sem. Magyarországon már jelenleg is több olyan komoly borászat van, amely érdemi mennyiségű bort exportál Kínába és más távol-keleti országokba.

 

Az Asia Wine Trophy díjai a Schieber Pincészetet is hozzásegíthetik idén ahhoz, hogy a kínai piacon megvesse a lábát. .Az ázsiai ország viszonylag új szereplőnek számít a borpiacon, ám korántsem nevezhető tapasztalatlannak. Szakértőik és vásárlóik egyaránt egyre jobb érzékkel választanak a globális kínálatból, a mindinkább borértő kínaiak pedig maguk is borászkodni kezdenek. Ebben a dinamikusan változó piaci környezetben, amelyben ráadásul a kínaiak kegyeiért küzdő versenytársak is szép számmal jelen vannak, a kínai megrendelések üzletileg és szakmailag is komoly sikernek számítanának a Schieber Pincészetnek” – fogalmazott Schieber Anita.

 

Ebben a cikkben pedig a klíma szőlőtermesztésre, borminőségre gyakorolt hatásával foglalkoztunk.

 

Összeállította: Gönczi Krisztina

agrár aranyérem Asia Wine Trophy bor borászat export fogyasztás Kína mezőgazdaság piac Schieber