Tizennyolcadik alkalommal rendezték meg Würzburgban, a Német Mezőgazdasági Napokon (LTU) az AGRARTECHNIK szaklap által szervezett Service Award díjkiosztót. Az ünnepségen az AXIÁL Kft. békéscsabai telephelyét is díjazták.
Az AGRARTECHNIK német újság által szervezett Service Award az egyetlen gyártófüggetlen sztenderd az európai mezőgazdaságigép-gyártók, -forgalmazók és -szolgáltók számára, mely azzal a céllal jött létre, hogy értékelje a vállalatok tevékenységét. A megmérettetésen a legjobb iparági cégek kapnak díjakat nemzeti és nemzetközi szinten.
A Service Award-ot 2001 óta ítélik oda olyan vállalatoknak, amelyek kiemelkedően teljesítenek a díjazást megelőző versenyen. A felmérés már jóval a díjátadó előtt kezdetét veszi, Franz-Josef Borgmann a zsűri elnöke 2018. szeptember 3. és 13. között látogatta meg az AXIÁL Kft. telephelyeit. Olyan szempontokat vizsgált, mint például a forgalmi célok teljesülését vagy a kiszolgálás minőségét. Tapasztalatai és a szigorú kritériumrendszer alapján pontozta a vállalat 19 telephelyét, melyek közül ez alkalommal a békéscsabai bázis kapta a legtöbb pontot.
Hátrányból előny
Tavaly a Békés megyei helyszín sajnálatos módon nem szerepelt az élmezőnyben, mert felújítás alatt állt, ezért a környezet nem volt pontozható. Azonban, ami korábban visszavetette a 2011-ben alapított telephelyet, az most az előnyére vált. A hozzávetőleg két hektáron, a Berényi út 140. szám alatt található AXIÁL ponton egy 55 négyzetméteres alkatrészüzlet, egy 350 négyzetméteres alkatrészraktár mellett most már egy kibővített, 963 négyzetméteres, 6 állásos, áthajtós kialakítású műhely található. Az épületet egészségesebb munkakörnyezetet biztosító kipufogó-füstgázelszívóval és 5 tonnás híddaruval szerelték fel, mely azt a célt szolgálja, hogy könnyebben legyenek mozgathatók a gépegységek, ezáltal csökkenjen azok javítási ideje. 225 négyzetméteres mosót is építettek és 5000 négyzetméter térkőburkolat is lefektetésre került a helyszínen. A korszerűsítés és bővítés a kezdetektől azt a célt szolgálta, hogy a dolgozók számára jobb munkakörülményeket biztosítsanak, illetve hogy továbbra is a lehető legmagasabb színvonalon szolgálhassák ki ügyfélkörüket.
Az AXIÁL a dobogón
A 2018-as versenyen Békéscsaba után az AXIÁL Kft. debreceni és szekszárdi telephelye érte el a legtöbb pontot. Mindkét telephely nyert már Service Award elismerést, Debrecen a 2015-ös, Szekszárd pedig a 2010-es verseny során. A bajai központú cég 2006 óta minden évben indul a megmérettetésen, amelyet többek között azért tart olyan nagyra, mert a verseny során kapott visszajelzések nagymértékben hozzájárulnak sikerességéhez. Ezt az eredményességet támasztja alá az is, hogy a vállalat az utóbbi időben több díjat is kapott, többek között nemrégiben elnyerte a Figyelő magazin „Az év magyar vállalata” díját, felkerült a Concorde MB Partners a 100 legértékesebb magyar magáncég listájára, sőt még a Piac & Profit magazin Üzleti Etikai Díját is megkapta.