New Holland T8 Tier4B erőgépek



Még több erő és nagyobb termelékenység

A legújabb fejlesztésű New Holland T8-as traktorok a világ legerőteljesebb hagyományos felépítésű erőgépei közé tartoznak.

A széria csúcsmodellje, a T8.435-ös, csakúgy, mint a sorozat többi tagja, Cursor 9-es erőforrással szerelt; az ECOBlue™ HI-eSCR-technológiás motorok pedig még a legszigorúbb, Tier 4B károsanyag-kibocsájtási előírásoknak is megfelelnek.

A kiemelkedő teljesítmény garantált, hiszen a traktorcsalád minden tagja még erőteljesebb lett, mint az elődmodellek voltak – nem hiába érdemelte ki a T8-as széria 2014-ben az Év Traktora nemzetközi díjat.

Az új fejlesztésű erőforrások

Szembetűnő gyakorlati előnye az új ECOBlue™ HI-eSCR (nagy hatékonyságú SCR-rendszer) Cursor 9-es erőforrásoknak a meglepően gyors reakcióképesség, amely a T8-as traktorokat jellemzi változó terhelési viszonyok esetén. Az üzemanyag-fogyasztás (a dízel és az AdBlue) ugyanolyan, vagy még kedvezőbb, mint a Tier 4A-s T8-as erőgépek esetében. Ezzel párhuzamosan a fenntartási költségek is mérséklődnek.

Minél egyszerűbb a motor felépítése, annál valószínűbb, hogy nagyobb erőpotenciál kifejtésére képes, miközben a hűtőrendszer szavatolja a még hatékonyabb munkavégzést. A gép folyamatosan hozza az elvárt szintet, fennakadások és teljesítményingadozások nélkül.

Motorteljesítmény- menedzsment – EPM

Az EPM – Engine Power Management – azt jelenti, hogy a motor vezérlőrendszere a sebességváltó, a hidraulika és a TLT terhelésének megfelelően szabályozza az aktuálisan leadott teljesítményt és nyomatékot. Például egy T8.380-as traktor, ha maximális terhelést kap, akkor akár 71 extra LE teljesítménytartalékkal is gazdálkodhat.

A legnagyobb kényelemben

A New Holland Sidewinder™ II kezelői kartámaszát úgy tervezték, hogy a traktor a lehető legkevesebb fáradtsággal irányítható legyen. Minden funkció kezelőszerve jól látható, azonosítható, és egy ujjal irányítható.

A legcsendesebb kabin 68 dB zajszinttel és kategóriájának legtágasabb belső terével zavartalan 360 fokos, körkörös kilátást garantál. A Comfort Ride™ kabinrugózás pedig a legnehezebb terepen is tökéletesen működik.

Az innovatív Auto Command™ sebességváltó

A New Holland által tervezett és többszörösen díjnyertes Auto Command™ fokozatmentes sebességváltót (CVT) eddig több mint 10 ezer darabszámban építették meg. Ez a forradalmi újításnak számító váltó immáron a T8 széria modelljei számára is elérhető; a váltóművek négy direkt hajtási ponttal rendelkeznek a 100%-os hatékonyságért, így a nehéz műveleteknél, nagy sebességű vonuláskor, bálázásnál, kaszálásnál egyaránt a legoptimálisabb sebességfokozatot adják. A hatékonyságot tovább növeli a kettős kuplungvezérlés. Egyértelműen ez a piacon elérhető egyik legjobb fokozatmentes sebességváltó.

Full-powershift váltókkal – egészen 410 LE-ig

Az Ultra Command™ full-powershift sebességváltókban egy mechanikus váltó hatékonysága és a New Hollandra jellemző felhasználóbarát kezelhetőség ötvöződik. Segítségével egyszerűen megtalálhatjuk a legmegfelelőbb fokozatot a szántóföldön és az országúton egyaránt. Tömören összefoglalva: ez a ma elérhető PowerShift sebváltók között az egyik leghatékonyabb.

A T8.320–T8.410-es modellek a CommandGrip™ vezérlőkarral szereltek, amelynek segítségével érintéssel vezérelhetjük az összes automatizált funkciót, így például a szántóföldi vagy országúti programozást is.

Két sebességváltó közül választhatunk: az egyik a 18×4, illetve 19×4 fokozattal bíró változat 40 km/h ECO, vagy 50 km/órás végsebességgel, a másik pedig a 23×6 fokozatot számláló, mászófokozattal ellátott verzió.

Alacsonyabb üzemeltetési költségek

Ami az új T8-sorozat üzemeltetési költségeket illeti, a megújult, ECOBlue™ HI-eSCR-technológiás gépeinek üzemeltetése semmivel sem kerül többe, mint az előd széria fenntartása. Sőt, az üzemanyag-megtakarítást továbbra is 10%-kal kedvezőbb, mint azt a T8000-es széria Tier 3-as gépeinél megszokhattuk – ez természetesen a kivételesen hatékony ECOBlue™ HI-eSCR-technológiának köszönhető.

A megújult automata szántóföldi üzemmóddal az Ultra Command a leghatékonyabb full-powershift váltó a piacon. Az Auto Command™ váltóval a költségek még inkább csökkennek, miközben a motor és a váltó a hatékonyság legfelsőbb fokát éri el. A hosszú szervizintervallumok mérsékelt károsanyag-kibocsátással egészülnek ki – mindezeknek köszönhetően a T8-as még sosem volt ilyen költségkímélő.

Molnár István


Ez a cikk a GÉPmax 2015/09 - szeptemberi számában jelent meg.