Megjött az új főnök – a 7700-as széria a Massey Fergusontól



A Massey Ferguson a hazánkban nagyon sikeres 7600-as szériát váltja le az MF 7700-as modellcsaláddal. Az alapok az elődszériára építenek, a technológia kiforrott, a traktorok a 140-280 LE-s szegmensben mutatkoznak be szeptembertől.

Az újítások érintik a Tier IV környezetvédelmi értékek teljesítéséhez szükséges változtatásokat, valamint új a monitor és a mellsőhídrugózás is.

SISU motorok AGCO POWER néven

– 6,6 l és 7,4 l-es, hathengeres erőforrások

A 6,6 l, valamint 7,4 l-es AGCO Power (SISU) erőforrások 140 és 280 LE közötti teljesítménnyel kerülnek beépítésre a szériába, ezzel a 7700-as lett az MF legtöbb típust kínáló modellcsaládja.

A motorok a SISU gyárból kerülnek ki, mostantól AGCO POWER néven, és teljesítik a legújabb Tier 4 környezetvédelmi előírásokat. Az SCR-rendszerrel, amelyet a Massey Ferguson először vezetett be a mezőgazdaságierőgép-gyártásba, a gazdálkodók egy teljesen karbantartásmentes füstgázkezelő megoldást kapnak minden „hétezerhetesben”. A széria mindegyik erőforrása alapfelszereltségben képes 25 extra lóerő többletteljesítmény leadására, köszönhetően az EPM motorvezérlési rendszernek.

Újdonságok jó – alapokra építve

Az MF 7700-as szériában ötvöződik az intelligens technológia és az egyszerű, robusztus tervezés, amelynek eredményeképpen növekszik a termelékenység. Ez két fő tényezőből tevődik össze: csökkent üzemanyag-fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek.

Az MF 7700-as modellpaletta kiegészül, és immár a legerősebb – MF 7726 – is elérhető fokozamentes Dyna-VT hajtóművel. Számos újítás és átdolgozott megoldás található a traktorokon, mint például az új mellsőhídrugózás, a kibővített hidraulika opciók, valamint az átgondolt fülke.

Dyna hajtóművek

– háromféle egyszerűen kezelhető váltó minden igényre

A 7700-as szériában Dyna-4, Dyna-6 és Dyna-VT fokozatmentes váltók érhetők el.

A Dyna-4 és Dyna-6 hajtóművet a motorteljesítmény-szabályzóval nagyon egyszerű használni. Minden funkció, főcsoport és fokozat kuplungpedál használata nélkül kapcsolható a jobb oldalt található választókarral, vagy az irányváltóba építve. A SpeedMatching funkció alapfelszereltség, amely biztosítja, hogy főcsoport váltásakor a megfelelő fokozatba is kerüljön a váltó.

Az AutoDrive is az alapfelszereltséget gazdagítja – itt szállításban az összes fokozatot, terhelés függvényében, magától kapcsolja a váltó – mintha automata hajtóművünk lenne. Szántóföldön az AutoDrive a főcsoportokon belül váltja magától a fokozatokat.

A Dyna-VT fokozatmentes hajtómű esetében a PowerControl kar fáradságmentes menetirány- és menetsebesség-váltást tesz lehetővé (a fokozatmentes váltó miatt sebességváltásról nincs szó). Az SV1 és SV2 tempomat funkció használatakor a beállított menetsebességet a rendszer automatikusan tartja, és a motor leállításakor az értékek mentve lesznek.

Panorama fülke

– újdonságok a kabinban és a rugózásban

A Panorama fülke domború szélvédővel rendelkezik, mindkét oldalra nyílnak az ajtók, és számos javításon esett át. Szabadon választhatunk a joystick és a kartámla opciók között, új kezelőszerveket találunk a B-oszlopon, és a műszerfal is új SIS-kijelzővel, konzollal és Datatronic CCD monitorral van ellátva.

A fülkerugózás esetében két rendszerből választhatunk: hagyományos, mechanikus verzió és egy teljesen új, aktív megoldás érhető el (2015 végétől). Az új fülkemegoldások kevesebb stresszt és zajterhelést, magasabb kényelmi szintet jelentenek a kezelőnek. ■


Ez a cikk a GÉPmax 2015/11 - novemberi számában jelent meg.