DAMMANN-újdonságok



A novemberi Agritechnica szakkiállításon a Dammann is több újdonsággal szerepelt.

DIS-PSM direkt befecskendezés rendszer

A Dammann osztott tartályos DIS -PSM permetezőszer-direktbefecskendező rendszere a három adagolóval rendelkezik, amelyek késedelmi idő nélkül, közvetlenül fecskendezi be a szert a kijuttató csőhálózatba, és a tartályból érkező bekevert szerhez kiegészítésképpen is adagolhatók. Az eszköz különlegességét az egyedi tartálytisztító, fúvóka- és befecskendező rendszerek adják.

Az új konstrukció kiküszöböli a korábbi közvetlen befecskendezéses rendszereknél esetenként tapasztalható tisztítási problémákat, mivel a teljes permetezőgép tisztítását lehetővé teszi. A tisztításhoz használt tisztítófolyadék egy külön tartályba kerül, innen vagy kijuttatható a területre, vagy átszivattyúzható egy tárolótartályba. A rendszer teljesen automatikus, és terminálon keresztül üzemeltethető.

A közvetlen befecskendezés másik problémája volt korábban a késlekedés. A Dammann folyadékkezelésének fejlesztése révén ez a késlekedés a minimumra csökkent.

A rendszer további előnye a takarékos növényvédőszer-használat, a szer pontos adagolása, az egyszerűen végrehajtható tisztítás és a tisztítófolyadék professzionális ártalmatlanítása, hiszen a vízzel vagy tisztítófolyadékkal töltött tartályba további növényvédő szer adagolható a fúvókarendszeren keresztül, így azt ki lehet permetezni a területre.

D-C-D Distance-Control-Dammann szórókeret

A Herbert Dammann GmbH 2015-ben, az Agritechnica kiállításon mutatta be új Distance Control Dammann (D-C-D) szórókeretét, amely az első vegyes pneumatikus-hidraulikus vezérlésű szórókeret. A szerkezet a pneumatikus rendszerek csillapítását és a hidraulikus rendszerek erejét egyesíti magában.

A D-C-D fejlesztésekor a Dammann magasra tette a lécet saját magának, mivel olyan szórókeretet akartak létrehozni, amelyet régebbi eszközökre is fel lehet utólag szerelni. Az eszköz még nagy sebességű forduláskor is megfelelő pozícióban marad. A speciális összecsukásnak köszönhetően fél munkaszélesség alkalmazására is lehetőség van.

A D-C-D még emelkedőn, 12 km/h sebességgel is képes a biztonságos permetezésre. A szórókeret párhuzamos marad a növényzettel, attól mindössze 30 cm távolságban. A munka- és emelési magasságot terminálon keresztül lehet megadni, nincs többé szükség nehézkes beállításokra. A permetező kialakításától függően lehet a D-C-D opciót kihasználni, legyen szó akár speciális összecsukásról, akár szegélyszórásról vagy az összecsukáshoz használható extra csatlakozásokról vagy a keret „V” alakú emeléséről.

Minden funkciót külön CAN-bus számítógépes protokollon és a szórókereten lévő különféle érzékelőkön keresztül lehet szabályozni. Ez vezérli a hidraulikus és pneumatikus rendszereket. Az üzemeltetés továbbra is a permetezőgép ISOBUS-terminálján keresztül végezhető, így a felhasználó számára a használat a megszokott maradt.

DAMMANN-trac DT 2800H EcoDrive™

Az önjáró termékek piacán a DAMMANN a hidrosztatikus hajtású, üzemanyag-takarékos és gyors DAMMANN-trac DT 2800H EcoDrive™ permetezővel hódít.

Optimalizált hajtásának köszönhetően a DT 2800H EcoDrive™ nemcsak gyorsabb, de csöndesebb is lett, mivel a közúti üzemmódban csökkentették a motorsebességet. Az 50 km/h végsebességű permetező motorsebessége nagyjából 1 600 ford./perc.

DAMMANN-trac DT 527

A Dammann folytatja az Unimog alvázak használatát permetezői kifejlesztéséhez. A DAMMANN-trac DT 527 az Unimog U 527 alapra épült. A jármű károsanyag-kibocsátása Euro VI minősítésű, amely messze túlteljesíti a mezőgazdasági járművekkel szembeni törvényi előírásokat.

Az Unimog U 527 átépítésekor néhány alkotóelemet, például a hűtő- és kipufogórendszert, a mezőgazdasági viszonyokhoz kellett igazítani. A szántóföldön tapasztalható nagyobb por- és pollenkoncentráció nagy igénybevételnek teszi ki a hűtőrendszert, amely problémát a fülke mögé való áthelyezéssel és öntisztító funkcióval oldottak meg. A kipufogórendszert úgy alakították át, hogy a forró alkatrészek ne kerülhessenek a szer közelébe.

A Dammann és a Mercedes-Benz régóta kiváló partnerei egymásnak a járművek átalakításában, permetezők fejlesztésében. Az Agritechnicán bemutatott legújabb átalakított Unimog U 527 típust kisegítő hátsó kormányzással szerelték fel, amely még jobb manőverezhetőséget biztosít a DAMMANN-trac permetezőnek.

DAMMANN-trac „arcplasztika”

Az ügyfelek igényeit figyelembe véve, a Herbert Dammann GmbH a praktikusság és megjelenés szempontjait szem előtt tartva újratervezte a DAMMANN-trac elejét. Ennek eredményeként kézmosó tartályt szereltek a lökhárítóba, és átalakították a fülkeajtó előtti fellépőt a szerszámosládához.

A hátsó lámpák és a munkalámpák ezentúl alapkivitelben is LED-izzókat használnak. A vontatott permetezőknél ez egyenlőre csak opcióként rendelhető.

Az esztétikai módosításokon túl a vegyszerbekeverő centrumon újabb kezelőszerveket helyeztek el ezzel a bekeverő központ emelése, süllyesztése, a permetlé szivattyú be-/kikapcsolása, nagynyomású mosó kapcsolása stb. onnan is kezelhető.

DAMMANN-trac 7 000 literes tartállyal

A DAMMANN-trac-választék bővítésének eredményeként a DT 2500H S4 és az új DT 2800h S4 EcoDrive™ már 7 000 literes tartállyal is rendelkezésre áll.

A Dammann mérnökei a DT 2800h S4 EcoDrive™ fejlesztésekor a Profi-Class S 7 000 literes tartálya alapján dolgozták ki az új konstrukciót, amely még hatékonyabbá és jövedelmezőbbé teszi a permetezést. A gazdák is előnyösnek érzik az ilyen újításokat; ez abból is látszik, hogy egyre több nagytartályos gépet vásárolnak.

Profi-Class Tandem: 12 000 literes tartállyal és D-A-S rendszerrel

Már a 12 000 literes tartállyal szerelt Profi-Class Tandem is rendelhető dupla légfüggönyös kijuttatási rendszerrel (D-A-S). A tartályméret növelését a tengely és a vonórúd terhelésének optimalizálása tette lehetővé.

A fejlesztések eredményeként az új permetező nagy erővel és csökkentett permetezőszer-elsodródással tud üzemelni. Az ilyen berendezésre már régóta nagy a piaci igény, hiszen a permetszer elsodródása általános probléma. Szerencsére most már itt a megoldás is.


Ez a cikk a GÉPmax 2016/01 - januári számában jelent meg.