Case IH Optum CVX – mérföldkő a Case IH történelmében



Ezt nevezzük mi optimális megoldásnak!

Case IH Optum CVX

Az Optum CVX-sorozat két modellből áll, amelyek 6,7 literes, NEF FPT Industrial motort kapnak, 270 vagy 300 lóerős teljesítménnyel és 2 100-as névleges motorfordulatszámmal. A maximális teljesítmény 1 800-as fordulatszám mellett 313 lóerőig tornázható fel a nagyobbik modellnél. A motorok Hi-eSCR-technológiával készülnek, így a rendszer természetesen teljesíti a Stage IV károsanyag-kibocsátási szintet.

A motornál újítások is megjelentek; a legnagyobb változás a motorblokk alsó részében és az olajteknőnél vehető észre, amely szintén új kialakítást kapott, hogy a motorolajteknő a traktor gerinceként felfogja a motorblokkból érkező feszültséget.

Az Optum CVX traktorokkal lehetővé válik a többletteljesítmény leadása a talajra, miközben a kisebb modelleknél megismert fürgeség megmarad, nő a hatékonyság, a rendelkezésre állási idő és a kezelői kényelem. Mindez alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett. – Ezt nevezzük mi optimális megoldásnak!” – hívta fel a figyelmet a főbb jellemzőkre Dan Stuart, a Case IH marketingmenedzsere.

– A szimpla eVGT turbófeltöltő nagyobb nyomatékot biztosít alacsonyabb motorfordulatszám mellett, és gyorsabban reagál az ikerturbóknál, ettől lesz az Optum igazi „keményfiú” – mondja Stuart. – Emellett az üzemeltetőknek tetszeni fognak a hosszabb karbantartási ciklusok, amelyek a teljesítménykategóriát figyelembe véve különösen kedvezően hatnak a kötelező szervizek anyag- és munkaköltségeire.

Új megjelenés

– Műszakilag modern és igényes megoldást kínálni a termelőknek csupán egy dolog, de tisztában vagyunk vele, hogy a traktor külső megjelenése is számít; a tulajdonosok szeretnének büszkék lenni a gépükre.

Az először szembeötlő újítás az Optum CVX traktoron a lenyűgöző megjelenés, az új motorháztető a dinamikus vonaltervezésével és az új világítási rendszer a 3D LED-világítással. Az Optum CVX már a jövő Case IH traktorait idézi.

Az új, 4 fokozatú CVT váltó

A fokozatmentes váltó a 300 lóerős motorok nagy terhelését is megbízhatóan kezeli. Két sebességtartomány érhető el, a 30 m/h-40 km/h ECO és a 30 m/h-50 km/h ECO, ahol a maximális sebesség hátramenetben mindkét esetben 27 km/h lehet. Az új első- és hátsóhíd-kialakítás, a hátsó híd 2 995 mm szélessége és az akár 2,15 m átmérőjű hátsó abroncsok (710/70 R 42 abronccsal szerelve), valamint a fokozatmentes váltó tökéletes vonóerőt és teljesítményleadást tesz lehetővé.

– Mérnökeink sokat dolgoztak azon, hogy minél jobban növelhessék a gumiabroncsok méretét a speciálisan kialakított üzemanyagtartálynak köszönhetően, így biztosítva az egészen kicsi fordulási szöget – világított rá a fontos változásokra Stuart.

4 sebességű hátsó, 2 sebességű első TLT

Az Optum CVX traktorban alapfelszereltség a 4 fokozatú hátsó TLT elektronikus fordulatszámváltás opcióval, alacsony motorfordulatszámmal, amely 1 930 motorford./perc-nél 540 f/perc TLT, 1 598 motorford./perc-nél 540 ECO TLT f/perc, 1 853 motorford./perc-nél 1 000 TLT f/perc, 1 583 motorford./perc-nél 1 000 ECO TLT f/perc.

A hátsó TLT kikapcsolása is programozható a HMC II=táblavégi fordulást segítő rendszerben. Az opciós kétsebességű első TLT ugyanolyan kialakítással rendelkezik, mint a hátsó TLT. A két különböző fordulatszám a vezetőfülkéből egy kapcsoló segítségével kapcsolható, és 1 000 vagy 1 000 ECO TLT-fordulatszám választható ki. Egy tengelykapcsoló a behajtótengelyen csökkenti a teljesítményveszteséget. Továbbá opcióként 6 bordás és 21 bordás csonk is választható.

Hidraulikus rendszer: fókusz a teljesítményen és a hatékonyságon

Minden Optum CVX traktor alacsony veszteségű hidraulikus rendszerrel és körökkel rendelkezik, amelyek maximális teljesítményt és hatékonyságot biztosítanak. – A 2 100-as motorfordulaton a 165 liter/perc max. szállítási teljesítményű, zártkörös (CCLS) hidraulikus szivattyú alapfelszereltség, a 2 100-as motorfordulaton 220 liter/perc teljesítményű hidraulika opcióként kérhető. Mindkét esetben igaz, hogy a nagy szivattyúteljesítmény képes a szükséges áramlást biztosítani alacsony motorfordulatszám mellett – magyarázza Stuart.

Az Optum CVX fülkéje: optimális teljesítmény és precizitás

A maximális pontosság és hatékonyság érdekében az Optum CVX fülkéje ISOBUS II-kompatibilis, sőt opcióként ISOBUS III-kompatibilitás is kérhető. A funkció lehetővé teszi, hogy a rendszeren keresztül a kompatibilis munkagépek irányítsák a traktor funkcióit, mint például kormányzás, haladási sebesség, három felfüggesztésemelés és hátsó hidraulikacsatlakozók.

Az Optum CVX traktorok már RTK-pontossággal és automatikus kormányzással is működhetnek, az AccuGuide-rendszernek köszönhetően, illetve már a Telematics-előkészítés is rendelkezésre áll a traktorokban.

A Case IH Optum főbb jellemzői:

  • két modell 6,7 literes Stage IV FPT motorral, 270 vagy 300 lóerő teljesítménnyel 2 100-as névleges motorfordulatszámon,
  • Hi-eSCR-technológia,
  • 16 000 kg-os maximális össztömeg,
  • eVGT szimpla turbófeltöltő,
  • hosszabb karbantartási ciklusok,
  • 630 literes gázolajtartály és 96 literes AdBlue-tartály,
  • 4 fokozatú CVT váltó 30 m/h-40 km/h ECO, vagy 30 m/h-50 km/h ECO-sebességtartományokkal,
  • ABS/ABS Advanced és automatikus kézifék,
  • 4 sebességű hátsó TLT, 2 sebességű első TLT,
  • 165 liter/perc teljesítményű CCLS hidraulikus szivattyú alapfelszereltségként, 220 liter/perc teljesítményű opcióként,
  • 11 058 kg hátsó függesztés emelési kapacitás a kapcsolódióknál,
  • 5 821 kg első függesztés emelési kapacitás a kapcsolódióknál,
  • gyári ISOBUS Class II/III és RTK,
  • továbbfejlesztett táblavégi fordulást segítő rendszer=Headland Management Control (HMC II),
  • optimális vezetői kényelem és felhasználóbarát kezelőszervek.


Ez a cikk a GÉPmax 2015/09 - szeptemberi számában jelent meg.