Valtra T Versu – egyediség, megbízhatóság, funkcionalitás



A T-széria a 6-hengeres Valtra traktorok hosszú tradíciójának folytatása, amelyben most a megújult T-sorozat új dizájnnal jelent meg, számos változtatással, a hatékonyság és a kihasználhatóság növelése érdekében.

A kínálat jelenleg 12 modellt tartalmaz, 141-215 LE teljesítmény között (158-225 LE rásegítéssel). A T-szériát olyan ügyfeleinknek ajánljuk, akik nagy teljesítményű traktort szeretnének a gazdálkodáshoz, legyen szó talajművelésről, vetésről, betakarításról vagy szállításról. A T-széria a világ minden táján nagy teherbíró képességéről ismert, a legmagasabb szintű kényelmet biztosítja a hosszú és hatékony munkavégzéshez.

AGCO PowerTM motorok – teljesítmény és termelékenység

A négy modellből álló T Versu család legkisebb tagjának erőforrása 6,6 liter lökettérfogatú, hathengeres AGCO Power 66 A WI típusú motor, (125 kW) 170 LE teljesítménnyel, míg a másik három nagyobb „testvérében” 74 A WI típusú, 7,4 liter lökettérfogatú, 6-hengeres, (136/152/165 kW) 185/201/225 lóerő teljesítményű motor szolgál erőforrásul.

A Suolahtiban gyártott traktorokba mindig a finn Linnavuori helységben található AGCO Sisu Power motorgyár által készített motorokat építik be, amelyek a dízeloxidációs katalizátor (DOC) és a szelektív katalitikus részecske csökkentés (SCR) egyfajta kombinációját hasznosítja.

A hatékonyabb égés jobb üzemanyag-fogyasztást eredményez – max. 10%-kal kevesebbet – a korábbi motorokéhoz képest. Megújult a turbófeltöltőjük, szíjhajtásuk, valamint a motormenedzsment-rendszerük is. A Common Rail motorok befecskendezési nyomása magasabb (1800 bar) és precízebb lett, a több részletben történő üzemanyag-befecskendezés eredményeként kitűnő a hatásfokuk és tiszta az égés.

Hatékony, ötfokozatú PowerShift váltó

A Versu modellek ötfokozatú Powershift sebességváltója számos automata funkcióval rendelkezik, hogy a hatékony nyomatéktovábbítás mellett is kimagasló vezetési kényelmet biztosítson.

Az Autotraction funkció automatizálja a kezelő rutinmunkájának nagy részét a munkaműveletek során, amikor sokszor kell megállni és elindulni. 1100/min motorfordulat alatt, vagy amikor 10 km/h-nál lassabban haladunk, és megnyomjuk a fékpedált, az AutoTraction automatikusan kikapcsolja a hajtást, majd visszakapcsolja, ha a gázpedált ismét használjuk, vagy a motorfordulat ismét 1100 fölé emelkedik, vagy felengedjük a fékpedált. Az AutoTraction lehetővé teszi, hogy csak a gáz- és fékpedál segítségével könnyen vezérelhessük a traktort. A Cruise-vezérlés lehetővé teszi, hogy a vezető tetszés szerinti haladási sebességet vagy TLT-fordulatot tartson fenn. Az előzetesen beállított sebesség-, vagy fordulatértéket a rendszer a terhelés változásaitól függetlenül fenntartja.

Táblavégi forduláskor, vagy a munkavégzés megszakításakor egy gombnyomással ideiglenesen visszatérhetünk az alapjárati vagy más beállított motorfordulatra. Amennyiben ismét a beállított munkasebesség vagy -fordulat elérése a cél, aktiváljuk a Cruise-vezérlést, a többit a traktor automatikusan végzi.

Terhelésérzékelős (load sensing) hidraulika

A terhelésérzékelős hidraulika fő funkciói a vezetői kartámaszról vezérelhetők. Három gyári hidraulika előprogramból is választhatunk, a beállítások egyszerűsítése érdekében. Az M1, M2 és M3 memória tárolja le az egyedi beállításokat, de az új U-Pilot rendszer szintén használható a beállítások letárolásához, egészen 30 munkagépig.

A hajtómű és a hidraulika szétválasztott olajrendszerrel működik, ezáltal mindkét rendszer megbízhatóságát és élettartamát megnövelve.

Optimalizált felépítés a maximális vezetési kényelemmel karöltve

A karcsú derék és a nagy hasmagasság a Valtra traktorok hagyományos előnye. A Valtra vázszerkezet egy ideális alapot képez a legkülönbözőbb mezőgazdasági munkaeszközök csatlakoztatásához, a kimagasló stabilitáshoz és a kiváló manőverezhetőséghez.

A T-széria 55/45%-os súlyelosztása minden körülmény között garantálja a maximális vonóerő-átvitelt, még a legnehezebb munkák során is.

A mechanikus fülkerugózáson felül a T-szériákhoz AutoComfort légrugós felfüggesztés is kérhető, amelyet mindig együtt alkalmaznak az Aires légrugós első hídi felfüggesztéssel.

Az AutoComfort egy félautomatikus rendszer, amely a szenzoroktól érkező jelekre reagál, és módosításokat kezdeményez. Ez megelőzi a fülke imbolygását fékezés vagy sebességváltás esetén. A rendszer egyedileg is beállítható, a kezelő egyéni ízlése szerint.

A T-széria teljesen sík padozatú vezetőfülkéje sokkal tágasabb, mint az osztályába sorolható traktoroké, és kiváló kiláthatást biztosít a színezett, 5,7 négyzetméteres üvegezésen keresztül.

A Valtra a T-sorozat Versu modelljein is egyedülálló tulajdonságokat ajánl, amelyek csak a Valtra traktorokon elérhetők – ezek kialakításukkal növelik az Ön termelékenységét és kényelmét.