Új Mercedes-Benz Unimog



Hatékonyabb mezőgazdaság és logisztika

Több mint négyszázezer érdeklődő, szakmai látogató fordult meg a mezőgazdasági gépesítés legnagyobb seregszemléjén, a hannoveri Agritechnica szakkiállításon, november 10. és 16. között. Ez a rendezvény kínált alkalmat az új Mercedes-Benz Unimog bemutatójára – ez a gép az első eszközhordozó, amely teljesíti a haszonjárművek Euro VI emissziós előírásait.

Az eseményen a Mercedes-Benz Arocs típuson alapuló különleges mezőgazdasági tehergépkocsit is kiállították.

Három százalékot elérő fogyasztáscsökkenés

Az Unimog eszközhordozó tavaly tavasszal bemutatott motorjai a BlueEfficiency-családhoz tartozó négy- és hathengeresek, 115 kW (156 LE) és 220 kW (299 LE) teljesítménnyel.

E fejlett erőforrásoknál tovább csökkent a fogyasztás (akár három százalékkal), miközben a legmagasabb színvonalú kipufogógáz-kezelés még hatékonyabbá és gazdaságosabbá teszi az Unimogot – az Euro VI követelmények betartása mellett. A mezőgazdaság egyre növekvő szállításiteljesítmény-igényének ismeretében ennek igen nagy a jelentősége. Egyedül Németországban évi 500 millió tonna terményt szállítanak, egyre nagyobb távolságokra! A gyors, célszerű és folyamatos szállítás igénye találkozik a Mercedes-Benz kínálatával.

Modern formájú panorámafülke

Az új Unimog – a teljes sorozat nyolc modellből áll, az Unimog U216-tól az Unimog U530-ig – első pillantásra felismerhető az ultramodern, rövid géptetejű panorámafülkéről.

Az ablaktörlők a szélvédő fölé kerültek, az új lökhárítókba halogén tompított és távfényszórót süllyesztettek, fénydiódás (LED) nappali világítással. Tovább javítja a nagyszerű rálátást az útra és az eszközökre az új frontkamerás monitor. Segítségével könnyebb felszerelni is az eszközöket. A fülkében az állítható multifunkciós kormánykerék optimalizált kezelőfunkciói tűnnek fel. Az Unimog maximálisan komfortos és biztonságos!

A hidrosztatikus hajtás és a manuális váltómű szinergiája

Valódi világújdonság az Unimog kombinált hajtóműve. A hidrosztatikus hajtás és a manuális erőátvitel tökéletes összhangja lehetőséget ad, hogy menet közben simán váltsunk a kettő között, aszerint, hogy melyik felel meg pontosan a működtetett eszköznek, illetve a megteendő távolságnak. Az ezt megelőző kiviteleknél meg kellett állni egy pillanatra az átálláshoz egyik rendszerről a másikra.

Új munkahidraulika-rendszerrel szerelhető fel a jármű, amely még pontosabban, finomabban működik, és az eddiginél 30 százalékkal nagyobb hidraulikus teljesítményt kínál. A VarioPower a nagy teljesítményfelvételű munkaeszközök meghajtását hivatott szolgálni, és választása alternatívát jelent a mechanikus (TLT) kardánhajtásokkal szemben.

A kiállított járművek

Hannoverben egy mezőgazdasági használatra felszerelt Unimog U 423 volt látható. A szántóföldi munkára és fuvarozásra alkalmas felszerelés magasított oldalfalú platóból, mezőgazdasági gumiabroncsokból, mezőgazdasági 3-pontfüggesztőből és újonnan tervezett, mechanikus hátsó teljesítményleágazó tengelycsonkból (TLT) állt. Az Unimog U 423 teljesítménye 170 kW (231 LE), teljesen szinkronizált váltóműve előre nyolc-, hátra hatfokozatú. Összkerékhajtása és lengőkaros, csavarrugós portáltengelye már régóta bizonyítottan kiváló terepjáróvá teszi.

A kiállítási stand másik Unimogja a bevált U 500 volt, útfenntartó eszközökkel ellátva, amelyeket téli és nyári útépítési és karbantartási, illetve városgazdálkodási feladatokra lehet használni, a fő mezőgazdasági idényen kívül.

Speciálisan mezőgazdasági alkalmazásra készítették fel a Mercedes-Benz Arocs 2042 AS tehergépkocsit is, 310 kW (421 LE) teljesítménnyel, állandó összkerékhajtással és hidraulika-hajtásra szolgáló teljesítményleágazó (TLT-) tengellyel.

Pappas Auto Magyarország Kft.


Ez a cikk a GÉPmax 2014/03 - márciusi számában jelent meg.