McCormick X7 – Új generáció kezdete a McCormick-nál



A McCormick legnagyobb traktorát már kétszer utolérte a modellfrissítés, a legutóbbi csupán egy éve, de megérett az idő hogy valami újat ajánljanak a vásárlóközönségnek. Az új X7 a kifutó X70 sorozattól nevében csupán egy 0-val tér el, de fizikai megjelenésében és műszaki tartalomban rengeteg a különbség. Első pillantásra a karakteresebb új megjelenés, és a hatalmas fülke tűnhet fel. Aki pedig közelebbről nézi körbe a gépet, teljesen átalakított, modern kezelő környezetet láthat. De haladjunk szépen sorban, mik is a változások, mik az újdonságok.

Beta-Power motor

A legújabb környezetvédelmi normáknak (Tier 4i) megfelelő Beta-Power motorok kerülnek az X.7 traktorokba 143-212 LE teljesítmény kategóriában. A motorok mind kiváló hatásfokú, hengerenként 4 szelepes technológiával és Common Rail befecskendezéssel készülnek 4 és 6 hengeres kialakításban. Az összes változatban SCR kipufogógáz kezelő rendszer került, mely csökkenti a NOx-ot a kipufogógázban, ráadásul jellemzően kisebb fojtással dolgozik, mint a korábbi Tier 3 környezetvédelmi normák szerint készült motorok.

Az X7.440, X7.450 és X7.460 típusú traktorokba 4,5 literes, 4 hengeres, míg az X7.660, X7.670 és az X7.680 típusokba 6,7 literes, 6 hengeres erőforrás kerül, utóbbi a nagyobb McCormick traktorokra jellemzően váznyúlványba ültetve. A váznyúlványba ültetett motor előnye, hogy a traktornak javul a súlyelosztása, a motor kevesebb rezgést és zajt juttat a fülkébe. A két kisebb teljesítményű kivételével a többi motor POWER PLUS rendszerrel szerelt, mely elektromosan vezérli a motor teljesítmény leadását a terheléstől függően. Szállítási feladatok során a rendszer további 25 LE teljesítményt biztosít, hogy a nehéz pótkocsikkal könnyebben bánjon a traktor.

Pro Drive váltó

A McCormick korábbi váltójának precizitásán, finomságán a konstrukcióból adódóan nem tudtak javítani, ezért teljesen új konstrukcióra volt szükség, melyet a német ZF fejlesztett, és gyárt. Az új váltó neve „Pro Drive”, amely elektrohidraulikus irányváltót, 6 csoportot és csoportonként 4 terhelés alatt kapcsolható fokozatot tartalmaz, azaz 24 előre és 24 hátra fokozat közül választhat a kezelő. A fokozatok a jobb oldali könyöklőbe épített multi-funkciós karról gombnyomással kapcsolhatóak, ráadásul „Autoshift” automata kapcsolási mód is választható. Opcióként pedig mászófokozat is választható, mely a 4 lassabb tartományban kapcsolható. Az elektrohidraulikus irányváltó kapcsolási finomsága a fülkéből potméterrel állítható, függően attól, hogy finom irányváltásra, vagy határozottabb, gyorsabb kapcsolásra van szükség az adott munkához.

TLT és hidraulika

Az elektrohidraulikusan kapcsolható TLT 4 sebességes 540/540E/1000/1000E, a tengelycsonk pedig 6/21 bordás, így mindem TLT-vel végzett munka hatékonyan és üzemanyag takarékosan kivitelezhető. A fokozatmentes TLT bekapcsolás finom, kíméletes kardánindítást biztosít. A traktor kormányzási rendszere önálló hidraulika szivattyúval (44 liter/perc) rendelkezik, mely mellett egy 123 liter/perc teljesítményű szivattyú látja el többek közt a maximum 6 kihelyezett szeleppárt. A függesztőkarok potméterrel elektronikusan vezérelhetőek, precízen beállíthatóak; emelési képességük 9.300 kg. A függesztőkarok Ride Control elnevezésű lengéscsillapító rendszerrel is rendelkeznek. A traktor felszerelhető radar szenzorral, mely sebességjelet szolgáltat a kerékcsúszás meghatározásához. A kerékcsúszás előírt értékeken belüli tartását pedig a függesztőkarok megfelelő magasságba állításával lehet elérni a csúszáshatárolás funkcióval. A függesztőkarok mozgatása, a TLT kapcsolás és egy kihelyezett szeleppár akár kívülről a hátsó sárvédőn elhelyezett gombokkal is vezérelhetőek.  Az opciós első hárompont felfüggesztés emelési képessége 3.500 kg, melyhez első TLT is rendelhető, így a traktor még sokoldalúbban használható. A munkaeszköz csatlakoztatás könnyítése érdekében előre is kerültek függesztőkar mozgató gombok

Jó manőverezhetőség

Szűk helyeken is jól manőverezhető az új McCormick X.7, mivel 55°-ban fordíthatóak az első kerekek. A fordulási sugár 4.800 mm illetve 5.400 mm függően a 4 vagy 6 hengeres motor beépítésétől. Az első híd lehet fix vagy rugózott. Amennyiben valaki a rugózottat választja, az a kategória egyik legkényelmesebb független kerékfelfüggesztéses rugózását tudhatja a traktorában. Ez az első híd minden 50 km/h-s traktorban az alapfelszereltség része. A nehéz körülmények közti folyamatos munkát a 100%-ban záródó első és hátsó differenciálzár segíti, mely elektrohidraulikusan kapcsolható.

Premiere fülke

A teljesen új kialakítású tágas 1.700 mm széles Premiere fülke egy igazi High-Tech irányító központ. A fülke az autóiparban is használt magas minőségű anyagok felhasználásával készült. A PREMIERE fülkéből a traktor kezelője kényelmesen és kifejezetten könnyedén irányíthatja a gépet. Stressz mentes munkakörnyezet megalkotása volt a cél. A négy oszlopos, lapos padlós, hátsó zsanéros tágasra nyíló ajtós fülkébe való beszállás könnyedén történhet. A zavartalan kilátást az egy darabból álló panoráma szélvédő biztosítja. A kezelőszervek kényelmes, ergonomikus elrendezésűek. A légrugós luxus kivitelű, Alcantra bőrrel borított vezetőülés az őszi és kora tavaszi munkák kényelmesebbé tétele érdekében ülésfűtéssel, a nyári meleg napon pedig ülés szellőztetéssel kényezteti a kezelőt, az automata magasságállítás és a dinamikus légrugózás pedig további kényelmet biztosít. A szabadalmaztatott „Hide away” eltüntethető utasülés kényelmesen puha és kárpitozott. A vezető bal oldalánál található tárolórekesz hűthető, fűthető így ital tárolására kiválóan alkalmas. Az új digitális műszerfal a kormánnyal együtt mozdul 4 irányba, így jól olvasható a kezelő számára.

Az új multi funkciós kartámaszra kerültek a kezelő által leggyakrabban használt funkciók kapcsolói. A sebesség váltás, függesztőkar mozgatás, 1 kihelyezett szeleppár mozgatás, tempomat, „My Switch” saját gomb és a táblavégi fordulás automatika mind a multi funkciós kartámasz vezérlőkarjáról kapcsolható.

A túlnyomásos fülke segít pormentes környezetet biztosítani a fülkében. A kellemes hőmérsékletről a tetőbe épített automata légkondícionáló biztosít, melynek kifúvó nyílásai nem csak a tetőben, hanem oldalt is megtalálhatóak. A nyitható napfénytető az alapfelszereltség része és megkönnyíti a homlokrakodóval végzett munkát. Az opciós hidraulikus fülkerugózás további kényelmet nyújt munkavégzés közben. A fülke belső tere a személyautók világát idézi puha tapintású anyagaival, Bluetooth kihangosítóval, MP3 lejátszóval és a négy beépített hangfallal. Az éjszakai munkát a fülke külső és belső LED világítása teszi könnyebbé.

Karbantartás

A motorháztető nagy szögben nyitható, így könnyedén hozzáférhet a géphez a karbantartás során, ráadásul a hűtők egyetlen mozdulattal gázrugók segítségével felnyithatóak.

Az új McCormick X.7 traktorok nagy sorozatú gyártása 2014 januárjában kezdődik, várhatóan Magyarországon az AgromashExpo-n a hazai nagyközönség is megtekintheti.

www.szegana.hu