Telepi egytengelyes Fliegl Gigant letoló (ASW) kocsik



A „billentés nélkül” történő ürítési módot használó pótkocsik, számos előnyük miatt, egyre több területen jelenek meg. Újabb terület a telepen való belső használat. A Fliegl vevői kívánságra ezért elkezdte a letoló kocsik egytengelyes változatának gyártását is.

Telepi belső szállításnál más szempontokat kell figyelembe venni, mint a szántóföldi használatnál, vagy szántóföldről szállításnál. Kevésbé hangsúlyos a nagy méret, fontosabb a mozgékonyság. Az egytengelyes konstrukció könnyen tolatható.

Sokkal könnyebben, gyorsabban, mint a forgózsámolyos kocsi. Mivel egytengelyes, elmarad a tandem futóművel járó kopás. A kocsi a traktoron támaszkodik, ennek előnyeit mindenki ismeri (megoszlik a súly, jobban „tapad” a traktor). Ürítéskor (hátrafelé letoláskor) felfelé már nincs szüksége további magasságra, ha befér az ajtón a jármű, le tud üríteni. Halomra tolatva, kitoláskor magasabban ürül a rakomány, mint a billentősöknél. Hátra ürít, ami a legjobb ürítési mód,(a kerekek nem járnak „anyagban”). Gyorsabban ürít, mint a billenős, 30 %-kal kevesebb olaj kell a leürítéshez, Ennyivel kevesebb olajat vesz ki a traktorból. Az ürítés sebessége szabályozható, megszakítható, újra kezdhető.

A trágya letolásakor tiszta marad a plató télen és nyáron is. Mivel a nedves anyag maradéktalanul távozik, télen nem az oldalfalra, platóra fagy rá. A kitolófal 70 ˚-os dőlésű lapjáról jobban lecsúszik az „anyag”. A hátsó ajtó hidraulikával a fülkéből nyitható-zárható.

Rugózás nélküli, de rendelhető rugózással is. Telepre nem szükséges, de vizsgáztatható. Legnagyobb össztömeg 11 000 kg, 3-4 tonna önsúlyú traktor már dolgozhat vele. Viszonylag nagy térfogata segíti a jó használhatóságot. Lehet alsó, vagy felső kapcsolású a vonórúdja, az MTZ-k alsó horogjára is akasztható. Teljesen horganyzott kivitel.

Az egytengelyes kocsik használhatóságát a múltból sokan ismerik, bízunk benne, a jövőben ennek a kocsinak a használhatóságát is sokan fogják élvezni.

www.fliegl.hu