Új Lely Hibiscus 1515 CD Profi négyrotoros rendkezelő



A Lely Hibiscus négyrotoros rendkezelő tervezésénél alapszempont volt, hogy a gép még a legkényesebb vevő igényeit is kielégítse. A Lely tervezőmérnökei így kieszelték, hogy milyen a tökéletes négyrotoros rendkezelő. Ennek az eredménye a Lely idei legfigyelemreméltóbb terméke, a Lely Hibiscus 1515 CD Profi.

Négy rotor – mi ebben az új?
A Lely gép egyik szembeötlő újdonsága, hogy ennek az eddigi legszélesebb rendkezelőnek két váztartó rúdja van, melyek szállítási helyzetben V-alakban összecsukódnak. Az egyes rudakra van felfüggesztve két-két rotor, melyeket leengedik a rudak bal és jobb oldalára. Előremenetben a rotorok pozíciója a paralelogramma-rendszernek köszönhetően állandó marad, így a kerekek maguk beállnak a haladási irányba. További érdekesség, hogy a rotorok függesztőkarja nyújtható, így megnő a távolság a rotor és a fő rúd között.

Idézet egy bérszolgáltatótól: “Az a rendkezelő nyer, amelyben a legtöbb a lehetőség!”
Ha a két fő rúd szögét változtatjuk és a rotor függesztőkarját meghosszabbítjuk vagy rövidítjük, nagyszámú beállítási lehetőség áll rendelkezésre, melyek közül vezérlő számítógép kiválasztja az ideális kombinációt. Ez bonyolultan hangzik, de a valóságban nem az… A gépkezelőnek nincs más dolga, mint beállítani vagy betáplálni a kívánt rendszélességet és munkaszélességet; innestől kezdve a dolgok már automatikusan mennek a maguk útján.

Időt nyerni minden forgóban
A Hibiscus 1515 CD képes arra, hogy a különféle forgó-beállítások közül kiválasszunk rajta egyet, a számítógép pedig a megfelelő időben egyenként emelje fel a rotorokat. A gépkezelőnek nem kell gyors fordulásokat végrehajtania; nagy segítséget jelent itt a jó menetstabilitás is, a széles nyomtáv. Ezt követően a beállításoknak megfelelően a számítógép a megfelelő pillanatban egyenként helyezi le a rotorokat, ismét csak az előzetesen betápláltak szellemében.

Minél szélesebb, annál stabilabb
A szállítókerekek kívülre, a rotorok közé kerülnek, amivel a talajkövetés minősége igen jó lesz. Mivel a gépen nincsenek meg a négyrotoros gépekre jellemző hosszú felfüggesztő karok, mind a négy rotor rendkívül stabilan helyezkedik el. A kerekek széles pozíciója a 3D talajkövetéssel együtt nagyban hozzájárul a tökéletes munkasvégzéshez.

Gyors váltás a munka- és szállítási helyzet között
Kiérkezvén a munkavégzés színhelyére, a rotorokat felemeljük, a szállítóvázat kioldjuk. Mihelyt a gép megmozdul, a vázat egy központi hidraulikus munkahenger kijjebb tolja, miközben a kerekek a vázzal párhuzamosan maradnak.
A váz összecsukása során a gép leengedi a rotorokat forgó-pozícióba; ezután kinyúlnak az előre beprogramozott munkaszélességhez.

ISO bus technológia
A számítógép működése az ISO bus vezérlőrendszeren keresztül történik és igen ügyes megoldással a traktorban elhelyezett terminál az összes lényeges funkcióról átfogó képet nyújt. Azaz a rotorok egyenként emelhetők gyorsan és egyszerűen, módosítható a munkaszélesség, a rendszélesség illetve a forgóval kapcsolatos beállítások.

Kényelmes országúti szállítás
A két hátsó rotor belülre összecsukható, így a gép szállítási szélessége 2.99 méterre csökken, így az országúti szállítás egyszerűbbé válik, nincs szükség külön engedélyekre. A szállítókerekek a szokásosnál hátrébb helyezkednek el, így kisebb a gépen a terhelés, hosszabb az élettartam.