Új Ford Ranger – Tényleg olyan kemény, mint amilyennek látszik



– A Ford Ranger nevét immár a világ  több  mint  száz  országában  ismerik – mondta Henrik Nenzen, a Ford Európa   haszonjárműveinek   marketing-  és  értékesítési  igazgatója.  –  Az új modell most még több stílust, még több  komfortot  és  extrát  kínál,  így egyaránt  ideális  választás  a  családi kiránduláshoz és a napi munkához. Modern,  sportos  külseje  és  belső kialakítása révén az új Ranger igazán alkalmas  az  aktív  életstílus  kifejezésére,  ugyanakkor  sokoldalúsága  és teherautós szerkezeti felépítése révén robusztus és megbízható munkatárs. Vadonatúj külső A Ranger első részének új dizájnja letisztultabb, modernebb megjelenést ad  az  autónak,  ugyanakkor  komolyságot is sugall. A   for matervet   kiterjedt   szélcsatorna-tesztek   során   tökéletesítették; a  vizsgálatok  még  a  külső  tükrökre  is  kiterjedtek.  A  Ranger  szimpla kabinos,  nyújtott  kabinos  (RAP)  és dupla  kabinos  kivitelben  rendelhető. A nyújtott (RAP) változat négy ajtaja közül kettő előre, kettő pedig hátrafelé nyílik, ami jelentősen megkönnyíti a bejutást a kabinba. Stílus, tér, kézműves kidolgozás és komfort Tekintélyes  teherbírása  és  off-road képességei ellenére az új Ranger utastere személyautós komfortot és alacsony zajszintet kínál, ami az ergonomikusan kialakított üléseknek, a klímaberendezésnek,  az  MP3-kompatibilis  hifi-nek köszönhető  –  valamint  annak,  hogy gondos tervezéssel sikerült kiszűrni a kabinból az út zajait. –  Az  egyik  legfontosabb  célunk, hogy minden autónkban minimumra csökkentsük az NVH (zaj, vibráció és nyersesség) értékeket. – mondta erről Nenzen. – Ez alól a Ranger sem volt kivétel,  így  az  új  modell  komfortosabb, mint valaha. A Ranger egy sor leleményes rakodóhelyet kínál. A műszerfal utasoldali részét kiegészítő tálca 10 kilogrammal terhelhető, és ideális munkafelületnek bizonyul, ha le kell írni valamit vagy ki kell teríteni egy térképet. A  Ranger  nagyméretű  középkonzolját  két  szintre  osztottuk.  Felső  része ideális az apróbb tárgyak – például a mobiltelefon – tárolására, míg az alsó részen nagyobb méretű tárgyakat helyezhetünk el. Az   elektromos   ablakemelők   és a  motoros  tükörállítás  mind  a  négy felszereltségi szinten széria. A vezető oldalán  az  ablakmozgatás  automatikus,  és  kapcsolóját  megvilágították, hogy éjjel is jól látható legyen. A szimplakabinos fülke kétüléses, a RAP fülkében négy ülés van, a dupla  kabinos  kivitel  pedig  ötüléses.  A RAP  kabin  hátsó  ülései  felhajthatók, s   az   alattuk   található   rekeszekben biztonságosan    elhelyezhetők    azoka csomagok, amelyeket nem akarunk a platón szállítani. „Ez  az  autó  a  tökéletes  crossover a  vállalkozók  és  az  egyre  növekvő számú  városi  autósok  számára,  akik olyan járművet keresnek, amely nemcsak  tükrözi,  hanem  ki  is  szolgálja életmódjukat.” Erős és sokoldalú Az  új  Ford  Ranger  továbbra  is  figyelemre  méltóan  széles  palettával rendelkezik  a  motorok,  váltóművek és   hajtásláncok   terén,   így   minden vevő megtalálja az igényének megfelelő konfigurációt.A motorkínálatban a Ford Duratorq TDCi turbódízel két változata találha tó.  A  jól  bevált  common-rail  erőforrások 2,5 és 3,0 literes lökettérfogattal rendelhetők. A dízelmotorokhoz 4×2-es és 4×4-es  hajtáslánc  csatlakozhat,  s  mindkettőhöz  rendelhető  ötfokozatú  manuális  vagy  ötfokozatú  automatikus váltómű. A  143  lóerő  (105  kW)  teljesítményű  2,5  literes  blokk  forgatónyomatéka  330  Nm,  CO2  emissziója  pedig 227  g/km,  illetve  244  g/km  a  4×2-es  illetve,  4×4-es  hajtáslánc  esetén. Az  EC-normák  szerint  mért  vegyes ciklusú     üzemanyag-fogyasztás     a kétkerékhajtású változatnál 8,3 l/100 km,  míg  a  négykerékhajtású  kivitelnél 8,9 liter 100 kilométeren. A  156  lóerős  (115  kW)  3,0  literes változat  380  Nm  forgatónyomatékot termel,  rendkívül  lapos  nyomatékgörbe mellett. – Vásárlóink számára jó hír, hogy mindkét  TDCi  motorunk  már  1.800-as  fordulattól  a  legnagyobb  nyomatékot  adja  le  –  mutatott  rá  Nenzen. –  Ennek  révén  a  Ranger  ideális  eszköz  a  terepezésre,  a  szállításra  és  a vontatásra;  annál  is  inkább,  mert  a 3.000  kilogrammos  fékezett  utánfutóra  méretezett  vontatási  kapacitás osztályelsőnek számít. A    Ranger    4×4-est    nagy    hasmagassággal  és  remek  gázlóképességgel  ruházták  fel.  Első  és  hátsó  terepszögeit  úgy  tervezték,  hogy  terepen is jól használható legyen. Kemény A Ranger nemcsak keménynek tűnik.  Ez  az  autó  köztudottan  kemény is. A  Ranger  keménysége  a  szándékosan  teherautós  stílusú  vázzal  kezdődik.  Ez  a  különlegesen  átlapolt, kereszterősítésű  létraváz  kivételesen erős,  és  a  H  keresztmetszetű  és  nyitott   szelvények alkalmazása   miatt rendkívül merev. Az  alváz  alapozza  meg  a  Ranger nagy  szállítókapacitását,  tartósságát, kezelhetőségét és vezetési élményét. Megpakolva A  Ranger  szállító  kapacitásának másik  titka  a  plató  extra  magasságú oldalfala. Ez a kialakítás teszi lehetővé a lehető legtöbb rakomány elhelyezését  és  a  plató  rugalmas  térkihasználását. A Ranger platójának jellemzői: Jól elhelyezett rakományrögzítő elemek. A  könnyen  használható rögzítőkampókat  a  Ford  kiterjedt teherautó-építő  tapasztalatai  alapján tervezték. A kerékjárati ívek belső fele hornyolt,  ezért  itt  könnyen  elhelyezhetők   rakományrendező   elemek vagy polcok. A kabin fajtájától függően a Ranger a  következő  platóméretekkel  rendelhető: A   Ranger   osztályelső   vontatási kapacitást  kínál:  a  vontatható  tömeg mind  a  2.5,  mind  pedig  a  3.0  TDCi Duratorq  motor  esetén  eléri  a  3.000 kilogrammot. *Megjegyzés:  A  fogyasztási  adatokat az   EU   80/1268/EEC   Európai   Üzemanyag-fogyasztási  Direktíva  alapján  adták meg. Ezek eltérnek a világ más részein használatos  fogyasztásmérési    ciklusok szerint mért adatoktól. [m3 id="megjelent-gm" ev="2009" ho="09" honev="szeptemberi"] >