Teleszkópos rakodó Vario váltóval



A rakodó maximális emelési magassága 7,0 m, maximális emelési képessége 4.000 kg. Az új Vario váltót egy 4,5 literes, turbós, levegő utánhűtős IVECO motorral párosították, amelynek maximális teljesítménye 127 LE. A váltót a SAUER DANFOSS biztosítja; ez a cég szállít az évente 2000-nél is több Vario váltós traktort értékesítő Fendt-nek is, tehát elmondható, hogy a technológia megfelelően előkészített, tesztelt.     Az új váltóval szerelt rakodó haladási sebességét és a motorfordulatot elektronikus egység hangolja össze, törekedve a legjobb sebesség-nyomaték arány megtartására; ezzel ellentétben a hidrosztatikus hajtásnál két sebességfokozat található, egy lassú, nagyobb és egy gyors, kisebb nyomatékkal. A gép akár 40 km/h sebességre is képes, ami azért is fontos, mert ez a megoldás a hidrosztatikus hajtással ellentétben akár 20 t légfékes vontatmánnyal is megfelelően tud boldogulni. A fülkéből háromféle hajtási módot lehet választani: I. Automotive (közúti), II. Loader (rakodó), III. Creeper (mászó), a használati módnak és a szükséges nyomatéknak megfelelően.     A megújult váltó mellett a gép új fülkét is kapott, amelynél többek közt a hátranyitható oldalsó ablakot elektromosan lehúzhatóra cserélték, így az üveg lehúzott állapotban is védett helyen van. További újdonságot jelent a növelt emelési szögű teleszkóp; ez az eddigi 130° helyett 146°-ig emelhető fel, ami nagyobb stabilitást ad a gépnek. A rakodó általános jellemzői a könnyű, sokoldalú használhatóságot teszik lehetővé. Ilyen jellemző többek között a 410 mm-es hasmagasság, ami nagyobb kerekekkel még tovább növelhető. A tengelytáv 2,75 m; a belső fordulási sugár 1,32 m;, a teljes szélesség 2,26 m; a magasság pedig 2,5 m alatt marad. A fordulékony, robosztus felépítésű teleszkópos rakodó ráadásul tekintélyt parancsoló, 7.600 kg-os üres tömeggel rendelkezik. [m3 id="megjelent-gm" ev="2010" ho="06" honev="június-júliusi"] >