DF 6095 HTS, az első oroszországban összeszerelt Deutz Fahr kombájn



Az első oroszországban összeszerelt DEUTZ-FAHR kombájn a DF 6095 HTS. Az arató-cséplőgép májusban gördült le a Moszkva melletti gyár szalagjáról, jelenleg ez a DEUTZ-FAHR csúcsmodellje. A Deutz TCD 2013 L06 4V motorral, 269 kW (366 LE) common raillel felszerelt 6095 HTS a hat szalmarázós DEUTZ-FAHR kombájnok között jelenleg a legerősebb.

7,2 méteres kaszaszerkezetének és a tarlómagasságot szabályozó Autocontrol modulnak köszönhetően a kombájn nagyszerűen követi a talaj egyenetlenségeit, korrigálja a gép oldalsó mozgását. Ennek révén a kombájn teljesítménye minden körülmény és talajviszony mellett tökéletes. Az Optimum Drescher cséplőrendszer már a dobban jó cséplési fokot biztosít, míg a dobkosár az adott körülményekhez állítható, hogy a cséplés a lehető legalaposabb legyen. A Turbo Separator (HTS) segítségével a 6095 HTS teljesítménye a hagyományos rendszerekhez képest 20 %-kal magasabb. A 6,32 m² egymással ellentétes pozícióban elhelyezkedő rostarendszer nagyon hatékony, míg a Double Grain Return rendszer megakadályozza a cséplőszerkezet túlterhelését és azt, hogy akár egyetlen szem is kárba vesszen. A CMM fedélzeti számítógéppel felszerelt Commander Cab IV fülke és az Agrosky GPS-rendszer teszi teljessé és egyedülállóvá a 6095 HTS technológiai felszereltségét.

Oroszországban eddig 3, 165 és 265 LE közötti DEUTZ-FAHR traktort gyártottak, ehhez jön most két kombájn (220 és 360 LE), illetve egy 150 lóerős traktor. A cél az, hogy a legfejlettebb nyugati technológiák Oroszországban is elérhetők legyenek. Különösen a betakarításnál fontosak azok a megoldások, amelyek illeszkednek ennek az országnak a körülményeihez.

A másik cél az, hogy a SAME DEUTZ-FAHR megerősítse jelenlétét a Független Államok Közösségében, de különösen Oroszországban mind kereskedelmi, mind gyártási szinten. Az előrejelzések alapján ezen országok mezőgazdasági gépesítése a közeljövőben igen komoly fejlődés előtt áll.

Ebből kifolyólag a gyártási stratégia igen világos és kifejezett kereskedelmi stratégiával párosul, hiszen így lehetséges egy erős és széleskörű kereskedői hálózat oroszországi kiépítése. Emellett a SAME DEUTZ-FAHR kombájnok alkatrészutánpótlása is sokkal jobb lesz a régióban.