Az új Claas ARION, nagytraktorok szintjén



Az aktuális ARION sorozat a maga több mint 10.000 eladott traktorjával a CLAAS világszerte legsikeresebb traktorsorozata. Azért, hogy ez így maradjon, a CLAAS folyamatosan dolgozik a sorozat fejlesztésén. 2012 nyarára a meglévő ARION 500/600-as gépeit a gyártó egy azonos nevű, 7 modellből álló új ARION generációra cseréli.

Az új motortechnológia a dízel-részecskeszűrő rendszerének köszönhetően teljesíti a Stage IIIb (Tier 4i) kipufogógáz normát. Emellett számos új opció is elérhető az új generációs traktorokban. Ezek egyike a körkörös kilátást és könnyű kezelhetőséget kínáló új CLAAS kabingeneráció, mellyel a gyártó magas mércét állított fel. Az új ARION 500/600 sorozattal a CLAAS az AXION 900 és XERION nagytraktorjainak technikáját és kényelmét kínálja a középső teljesítményosztályban.

Az új ARION 500/600 sorozat motorteljesítményei:

ARION modell Névleges teljesítmény kW/LE*   2.200 ford./perc esetén Max. kW/LE 2.000 ford./perc   esetén
650 129/175 135/184
640 124/169 130/177
630 117/159 121/165
620 110/150 116/158
550 116/158 120/163
540 110/150 114/155
530 103/140 107/145

*értékek az ECE R 120 szabvány szerint

Az új ARION 500/600 sorozat hét modelljével a 140 és 184 LE (ECE R 120 szerint) közötti teljesítménykategóriát fedi le. Elkészült a DPS motorok új generációja, amelyek tovább optimalizálják az üzemanyag felhasználást és megfelelnek az új kipufogógáz normáknak. Az új ARION modellekben szintén megtalálható a CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) rendszer. A CPS a meghajtási rendszer új fejlesztésű alkotóelemeinek és technológiáinak optimális kombinációja. Itt nemcsak a motorról és a káros anyag kibocsátási normák teljesítéséről, hanem az egész gépről, annak napi teljesítményéről és az erő intelligens kihasználásáról van szó.

Az 500-as sorozatban 4,5 literes négyhengeres, a 600-asban pedig 6,8 literes hathengeres erőforrás található, mindegyik 4 szelepes technológiával, commonrail közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel, változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt, és töltőlevegő hűtés is található a motorháztető alatt. A kipufogógázt kezelő részecskeszűrő a motortérben került elhelyezésre, és így nem akadályozza a kilátást a kabinból.

A kifutóban lévő ARION 540-510 sorozat négyhengeres traktorjai jó fordulékonysággal és alacsony önsúllyal az eddigi tapasztalatoknak megfelelően, többek között homlokrakodóval végzett munkák során mutatták meg előnyeiket. Az új motorgenerációnak köszönhetően a legnagyobb modell, az ARION 550, 163 lóerős maximális teljesítménnyel (ECE R 120 szerint), nagy energiát igénylő TLT használat és szállítási feladatok végzése során is kellő mértékű erővel rendelkezik.

A legjobb az AXION 900-ból

Az ARION 500/600 legjelentősebb újításai a CLAAS nagytraktor sorozatától, az AXION 900-tól származnak, mely az Agritechnika 2011 kiállításon került bemutatásra és 2012-ben nyerte el az év traktora címet.

Ide tartozik többek között a VISTRONIC elektronikus hűtőventillátor szabályzás. A VISTRONIC csökkenti a zajszintet, a mindenkori hőmérsékletnek megfelelő szabályzásnak köszönhetően pedig csökken az üzemanyag felhasználás. A hűtők a gázrugóknak köszönhetően egyszerűen nyithatók és gyorsan tisztíthatók. A levegőszűrő a hűtőegység előtt található, ez könnyebb hozzáférhetőséget biztosít.

Az új ARION traktorcsalád másik, igen szembetűnő jellemzője, a nagyméretű öt oszlopos vezetőfülke, melyet a CLAAS nagytraktor generációtól örökölt, és kifejezetten az új traktorcsalád számára fejlesztették tovább. A fülkéből jó a körkörös kilátás, magas fokú kényelem jellemzi, négy pontos rugózással szerelt, a kormányoszlop pedig a vezető igénye szerint állítható. A CEBIS verzióban (CEBIS – CLAAS elektronikus fedélzeti információrendszer) a kartámaszba épített CMOTION multifunkciós kezelőkar és CEBIS terminál teszi még kényelmesebbé a vezető számára a traktor használatát. Ahogy az AXION 900 esetében, az új ARION-nál is előrébb helyezték el a vezetőfülkét. A B oszlopok a domború szélvédőnek köszönhetően jóval előrébb, nem a vezető látóterében kerültek elhelyezésre. A fülkét speciálisan az ARION számára egészítették ki egy jobb oldali, egyben nyíló ajtóval. A vezetőülés kínálatot kibővítették két modellel, így már ötféle, a Sears és Grammer által gyártott rugózott ülésből lehet választani.

Az eddigieknek megfelelően, az ARION CIS verziója (CIS –CLAAS információs rendszer) mechanikus kihelyezett körökkel kapható. A CIS kartámaszt kiegészítették TLT be- és kikapcsolás funkcióval, és a munkamélység beállításához használt forgókapcsolót is előrébb helyezték a jobb elérhetőség érdekében. Az új sorozat traktorjait opcióként lehetőség van CLAAS GPS PILOT, valamint a CLAAS TELEMATICS gyári előkészítéssel rendelni.

Számos új előkészítés, és felszereltség

A CLAAS az új ARION 500/600 számára számos gyári előkészítés, és felszereltséget kínál:

Minden modell kifejezetten a CLAAS traktorokra jellemző felépítéssel rendelkezik, mint a nagyobb keréktávolság, 50-50 %-os súlyelosztás az első és hátsó tengelyen, kompakt kialakítás. A gépek nettó súlya 5,8 t és 7,8 t között van. A megújult szerkezetnek köszönhetően a maximális megengedett össztömeg a 40 km/h és 50 km/h verziójú gépeknél egyaránt 12 tonnára emelkedett.

Az első tengely továbbra is kerekenként rugózik. Ezt a funkciót a nagyobb stabilitás érdekében, pl. homlokrakodásnál, kikapcsolhatjuk. Ezen kívül opcióként kapható egy új aktív fékrendszer is. Az ARION 650 és 640-es modellnél ezek az alapfelszereltség részét képezik.

Az új sorozattal kibővítették az ARION pótsúlyozhatóságát is. A frontsúlyozás mellett tetszőlegesen 250 kg, 350 kg, 450 kg vagy 550 kg áll rendelkezésre hátsó kerekenként.

Nagy teljesítményű HEXASHIFT váltó

Az új ARION sorozat CLAAS HEXASHIFT váltója magas teljesítményével és számos intelligens automata funkciójával tűnik ki, és így szinte fokozatmentes utazási kényelemet biztosít. Négy csoporttal, csoportonként hat Poweshift fokozattal rendelkezik, melyek (csoport is) kuplung használata nélkül kapcsolhatók. A HEXACTIV automatikával minden fokozat teljesen automatikusan kapcsolható. A már bevált automata funkciókhoz tartozik ezen kívül a REVERSHIFT (elektrohidraulikus fordulókapcsoló a menetirány egyszerű váltásához), a Speedshift (a Powershift fokozatok gyors kapcsolása), valamint a Speedmatching (a Power fokozat automatikus illesztése csoportos kapcsoláskor C4->D2”).

A HEXASHIFT magas teljesítményét a CLAAS 2009-ben, a DLG által készített Powermix teszt során egy ARION 640 CEBIS-el igazolta. Az ARION 640 a legtöbb munka során átlagosan alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ért el, mint a többi tesztelt traktor és a Powermix összértékelés során 3,6%-kal volt jobb a középértéknél.

Több oka is van annak, hogy az új ARION generációban a CLAAS HEXASHIFT váltót alkalmazták. Az új sorozat háromféle kivitelben kapható. Az egyik ilyen változat a Super ECO, mely 1.650 ford./perc fordulaton már eléri 40 km/h-s sebességet, ami mindenekelőtt szállítási munkák során jelent komoly megtakarítást.

Minden ARION 500/600 modell rendelkezik a 110 l/min teljesítménnyel bíró Load-sensing hidraulika rendszerrel.