Fliegl ULW átrakókocsi



A széles és nagy átmérőjű, alacsony nyomású abroncsokkal rendelkező traktor és a hasonló abroncsokkal rendelkező kocsi „támaszsúlyos”, alsókapcsolású, gömbfejes gépkapcsolatban, viszonylag kis teljesítményű traktort használva, nehéz talajviszonyok között is biztosan megvalósuló terményleszállítást eredményez. További előny még a sárfelhordás elmaradása. A FLIEGL is ezeknek az elveknek megfelelően tervezte hazai gyártású átrakókocsijait, illetve az átrakókocsinak is használható letolókocsijait. A cég a szállítási feladatok e területén is széles választékot kínál a felhasználóknak, a 20 m3-es ULW-t egy- és tandem tengellyel, a 30 m3-est tandem és tridem tengellyel, a 40 m3-est pedig tridem és négyes tengelycsoporttal. Ez a méretválaszték lehetővé teszi, hogy mindenki a megfelelő típust válassza ki magának. Az egytengelyes változat nem, a többi azonban rugózott kivitelű, illetve opcionálisan légrugóval vagy hidraulikus rugózással is kérhető; ez utóbbi nagyon egyenetlen felszínen is nagy sebességű használatot enged. Valamennyi változat alsó kapcsolású, 40 km/h-ra vizsgáztatható, széles gumikkal szerelhető; a vontathatóság javítására és a taposi kár csökkentésére előnyös a 700/50-26.5 gumiméret választása. Ezek a típusok természetesen ponyvázhatóak, mérlegszerkezettel és rakomány- vagy tolatókamerával is felszerelhetőek. A ponyva a vetés idején, a mérleg pedig bérmunka végzésekor tesz jó szolgálatot. Korábbi fejlesztésük, a Fliegl „Vario” típusok egytengelyestől a quattro kivitelig, technikai össztömegben 16-tól 40 tonnáig érhetőek el a piacon. A kihordócsiga földtől mért magassága 4,3-4,4 méter, így a magas teherautókra is gond nélkül át tudja rakni a teknő tartalmát.      Alacsony ára miatt a magyar gazdák figyelmét azonban az egytengelyes ULW 20 FOX átrakókocsi keltheti fel, amely talajon 16 tonna, közúton 12,5 tonna összsúllyal használható, átrakómagassága pedig 4,4 méter. Gumiabroncsa 28.1R 26 méretű. Munka utáni tisztítása a teknő alján lévő, hidraulikusan nyitható ajtón keresztül könnyen elvégezhető. A fenékcsiga fölötti nyílás zsilipekkel szabályozható, így az átrakási folyamat bármikor megszakítható és újraindítható, illetve vetőmag töltésekor a mennyiség jól szabályozható. E művelet elvégzését külső mutató segíti. A kis talajtaposás, a „gyűrés” elmaradása, a kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett e gépek számottevő előnye még a menet közbeni ürítés lehetősége, miközben az összeszokott gépkezelőknek könnyebb ezt a műveletet együtt megvalósítani, a teljes folyamatot koordinálni. Ezek az előnyök már két kombájn együtt üzemelésekor érezhetők, és 25%-kal növelik a kombájnok hasznos üzemidejét, kihasználtságát. Az optimális betakarítási körülmények általában kevés ideig állnak rendelkezésre. Nem mindegy tehát, hogy a betakarítógép a saját munkáját végzi, vagy a nem megfelelő pótkocsi helyett szállítja a terményt a tábláról a közút mellé, a „kiskerekű” szállítójárműhöz. A Fliegl átrakókocsikkal, megfelelő kerékmérettel és futóművel kisebb talajnyomást lehet elérni, mint amilyen a kombájné. Ha aratni lehet, akkor a kiközelítés is jól megvalósítható. A FLIEGL kereskedői hisznek abban, hogy egyre több hazai felhasználó érti meg a „támaszsúlyos” gépkapcsolás előnyeit, és törekszik majd ennek megvalósítására. Ezt a folyamatot kívánják erősíteni többéves gyakorlatuk, a bemutatógépek kihelyezésének jövőbeni folytatásával. Fliegl-Abda Kft. [m3 id="megjelent-gm" ev="2011" ho="04" honev="áprilisi"] >