Elpusztíthatatlan tradíció



Robusztus, átgondolt technológiájával és tartósságával a Hilux nemcsak a Toyota, de az autóipar történetében is kiemelt helyet érdemelt ki négy évtizedes pályafutása során. Természetes hát, hogy modellváltások során az autó legfontosabb tulajdonságai érintetlenül maradnak; ugyanakkor az autó minden generációja még markánsabb és erőteljesebb, egyben pedig komfortosabb is, mint elődje.

Negyven év alatt tizenkét millió vevő választotta a Hiluxot. A rendkívül népszerű pick-up öt kontinensen, öt generáción át bizonyított, és a most kapható, hatodik változat már bevezetésekor azonnali sikernek bizonyult. A Hilux tehát megmutatta, mire képes, és újabb kihívásokat keres, elébe megy a piaci igényeknek, hogy új vásárlói köröket hódítson meg.

Senki sem vitathatja, hogy a Hilux a világ egyik legsokoldalúbb járműve, s az európai piacon egyre magasabb lőfokon izzó pick-up-láz újabb lehelőségeket tár fel előtte. A szabadidős, grémium haszonjárművek vevői ma már teljes joggal várják el, hogy aurájuk a luxusterepjárókéhoz közelítő kényelmi szolgáltatásokat és menetteljesítményeket ötvözze a verheteten terepalkalmassággal és remekül kihasználható teherbírással. Ezzel az igénnyel új vevőkör született, melettük azonban megmaradt a megbízható munkagépet kereső vásárlói réteg is — és a Hiluxra az a feladat vár, hogy mindenkit egyaránt tökéletesen kiszolgáljon.

Kép

A teherhordáshoz és a terepezéshez például sziklaszilárd szerkezet kell, s a Hilux tartós létraváza, erős, ütéselnyelő futóműve mindennel megbirkózik. Ám az autósok ma már akkor sem akarnak zötyögős, teherautós rugózást, ha kizárólag szállításra használják a kocsit, így a felfüggesztés lágyabb és komfortosabb; azok kedvéért pedig, akik a mindennapokban használják az autót, a zajszigetelés is magas szintű.

Egy modern pick-up-ban ma már alapvető elvárás a tiszta üzemű, takarékos, erős és kulturált működésű motor. A Toyota kifejezetten e szempontok alapján alakította ki a 2,5 literes blokkot. A közös nyomócsöves technika és a köztes töltőlevegő-hűtő alkalmazásának eredményeképpen a kis fogyasztású (kiviteltől és hajtásképlettől függően 7,4-8,3 l/100km) blokk 120 lóerőt teljesít. Ez a modern, turbódízel erőforrás magabiztosan mozgatja az autót bármilyen burkolt útfelületen, legyen szó városi utcákról vagy hosszan kígyózó országutakról, ha pedig véget ér az aszfalt, az igen széles fordulatszámsávban biztosított 325 Nm nyomaték teszi rettenthetetlen, ellenállhatatlan társsá.

Ilyen modern hajtáslánchoz természetesen korszerű divatos megjelenés illik: a merész, agresszív orrt még markánsabbá teszi a motorházfedél légbeömlő nyílása, valamint a jobban felszerelt verzióhoz kínált ködfényszóró. A Hilux kiállását elegáns karosszériaszínek teszik még magabiztosabbá, a hosszú utakon pedig légkondicionáló és CD/MP3-lejátszós, 160 Wattos erősítővel kombinált audióberendezés teremt kellemes hangulatot a kényelmes, esztétikus utastérben.


Ez a cikk a GÉPmax 2009/02 - februári számában jelent meg.