Az új CASE IH traktorok rekordokat állítottak fel az előzetes Nebraska teszteken



Az eredmények a Case IH Efficient Power technológia kiemelkedő értékeit bizonyítják

Az elismert Egyesült Államokbeli Nebraska Traktor Teszt Laboratórium előzetes teszt eredményei azt bizonyítják, hogy a legújabb Case IH Steiger és Magnum traktorok, amelyek szelektív katalitikus redukció (SCR) technológiát alkalmaznak annak érdekében, hogy teljesítsék a Tier 4A károsanyag kibocsátási előírásokat, új iparági rekordokat állítottak fel az üzemanyag hatékonyság terén.

A tesztek megmutatták, hogy az új Case IH gépmodelleknek számos előnye van a versenytársak traktoraival szemben, amelyek többek között az alábbiak:

  • Rekord alacsony üzemanyag fogyasztás, amely akár 12%-kal kisebb, mint a versenytársak Tier 3-as gépeinek fogyasztása
  • Akár 502 lóerő vonóteljesítmény – amely szintén új rekord
  • Alacsonyabb üzemeltetési költségek a Efficient Power technológia jóvoltából

A Nebraska tesztek során a Tier 4A Case IH Steiger és Magnum traktorok maximális vonóerejét és üzemanyag fogyasztását mérték. Az előzetes eredmények az alábbiakat mutatták:

  • Az új Steiger és Magnum Efficient Power (EP) traktorok akár 6 százalékkal több vonóerőt képesek leadni, és akár 12 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a versenytársak gépei;
  • 502 lóerő maximális vonóerő az új Steiger 600 EP, valamint 273 lóerő maximális vonóerő a Magnum 340 EP esetén, és ezek az értékek magasabbak, mint ugyanezen kategória bármely Tier 3-as traktorának adatai;
  • A lóerő-üzemóra-gallon viszonylatban mért üzemanyag fogyasztás terén maximális teljesítmény mellett az új Tier 4A Steiger 600 EP 10 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a John Deere 9630 maximális vonóerőnél, és 12 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a maximális vonóerő 75 százalékán.
  • Az új Steiger 450 EP 6 százalékkal kevesebbet fogyasztott, mint a John Deere 9430 maximális vonóerő mellett, 11 százalékkal kevesebbet fogyasztott a maximális vonóerő 75 százalékán, és 6 százalékkal kevesebbet fogyasztott standard fordulatszámú TLT alkalmazás során.
  • Az új Magnum 340 EP 6 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztott, mint a John Deere 8345R modell maximális vonóerő mellett, 8 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztott a maximális vonóerő 75 százalékán, és 6 százalékkal kevesebbet fogyasztott standard fordulatszámú TLT alkalmazás során.

A rekord értékek mögött lévő technológia

A Efficient Power technológiát alkalmazó új Steiger/Quadtrac és Magnum traktorok a károsanyag kibocsátás szabályozását a motorblokkon kívül végzik dízel kipufogógáz adalék (DEF) segítségével, vagy közismertebb márkanevén AdBlue adalékkal. Ez a technológia általánosan alkalmazottá vált az újabb Tier 4A dízelmotorokon, beleértve a tehergépjármű gyártókat is.

A kipufogógáz recirkulációs rendszerekkel (EGR) ellentétben az SCR technológia tiszta és hideg levegőt vezet a motorba. Ez lehetővé teszi a Case IH számára a motorok égési folyamatának finomhangolását az alacsonyabb üzemanyag fogyasztás, a kisebb motor hőmérséklet, a nagyobb megbízhatóság és a hosszabb karbantartási ciklusok érdekében. Ez a megoldás lehetővé teszi a traktor felhasználók számára, hogy elkerüljék az olyan problémákkal való küzdelmet, mint pl. a korlátozott motor alapjárati idő, amit az EGR rendszert alkalmazó bizonyos gyártók javasolnak a részecskeszűrő regenerálási és karbantartási idejének korlátozása érdekében.

Az EGR rendszer használatának kerülésével nem csak az üzemanyag fogyasztást csökkentették, hanem alacsonyabb hőmérsékleten tudják tartani a motorolajat, ami lehetővé teszi a motorolaj csere ciklusok meghosszabbítását és a hosszabb motor élettartamot.

Az új Steiger/Quadtrac EP és Magnum EP traktorok az üzemanyag takarékos SCR technológián kívül nagyszámú egyéb újdonságot tartalmaznak. Mindkét típus vezetőfülkéje új, ergonomikus MultiController kartámasz konzollal és AFS Pro 700 színes kijelzővel van felszerelve, valamint új opciós kabinrugózással. A többi, kategória első jellemző magába foglalja a nagyobb teljesítményt, amely akár 670 lóerő csúcsteljesítmény is lehet, az akár 428 literes percenkénti hidraulikus teljesítményt, és természetesen a jól ismert Quadtrac opció a nagyobb vonóerőt és a talajkímélő járószerkezetet a szántóföldön, valamint könnyű szállítást a közúton.