A Mercedes-Benz Unimog ismét a szántókon bizonyíthat



Az Unimogot több mint 60 éve mezőgazdasági gépnek tervezték, amely terményt és munkaeszközt is szállít, szántón és közúton egyaránt. Az elmúlt években a gazdák azonban más szemmel kezdik nézni ezt a jól bevált gépet. Kép A fő tényező az üzemanyag-fogyasztás; az Unimog ugyanis 40%-kal kevesebb gázolajat használ, mint egy hagyományos vagy akár egy gyors traktor. Ennek a ténynek megnőtt a jelentősége, mióta a vállalkozók sok vontatást végeznek, és olyan gépre van szükségük, amely pótkocsit húz vagy van rakfelülete, és legálisan végezhet ilyen jellegű feladatokat. Az, hogy az európai törvényhozás szabályt hozott a járművek károsanyag-kibocsátásának csökkentéséről, szintén jelentős változást eredményezett. A traktoroknak (és az Unimog-nak) be kell tartaniuk az Euro 5 standardot, és legkevesebb 3 éven belül már az Euro 6-ot kell megcélozniuk. A mezőgazdaság, szinte jelentéséből adódóan, az egyetlen ágazat, amelynek kiemelt feladata a környezet védelme és megőrzése a jövő nemzedékek számára. Az Unimog a szántón jól működik mész és műtrágya kiszórásánál, kaszálásnál, bálázásnál és eszközök szállításánál; közúton vontat, tartálykocsival permetező feltöltését végzi, hulladékot, szemetet gyűjt össze, illetve gyors és hatékony szállítójármű. http://youtu.be/AUGDE7smoSY [m3 id="megjelent-gm" ev="2010" ho="08" honev="augusztusi"] >