A megoldás kulcsa: SCR!



A New Holland 130 és 560 kW közötti teljesítményű gépei eleget tesznek majd a 2014 Tier 4b- (Tier4 Final-) szabályoknak. Ez annak köszönhető, hogy nincs szükség kipufogógáz-recirkulációra; a megoldás kulcsa a Fiat Powertrain szelektív katalitikus redukció (SCR) technológia. A New Holland az első mezőgazdasági gépgyártó, amely képes megfelelni a Tier4B emissziós követelményeinek. Az FPT SCR technológia összehasonlíthatatlan előnyökkel jár: az emissziós normák betartása nem a felhasználó „rovására” történik: ▪ nagyobb erő, nagyobb nyomaték, megbízhatóbb motorműködés; ▪ alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás; ▪ bizonyított tartósság; a világon jelenleg 150.000 FPT SCR motor dolgozik; ▪ a rendszer része az a hűtőberendezés, amely a mezőgazdasági munkákhoz elengedhetetlen. 2011 elejére a New Holland Agriculture már gyártani fogja az ágazat legszélesebb, Tier4A- (Tier 4 Interim-) előírást teljesítő gépsorát: 20 traktorés hat kombájnmodellt. A New Holland egy a Fiat Powertrain Technologies-zel közös torinói sajtótájékoztatón, 2010. szeptember 15-én jelentette be, hogy a 130 és 560 kW közötti teljesítménykategóriában csak a szelektív katalitikus redukciós technológiát alkalmazza; így kíván megfelelni a 2014 Tier4B Final-szabályoknak. A New Holland az első gépgyártó, amely kiforrott, bevált technológia alkalmazásával egész biztosan teljesíteni tudja az emissziós előírásokat. Kép A motoriparban nagy az egyetértés abban a tekintetben, hogy az SCR a jövő technológiája, és ez a legalkalmasabb a Tier4 emissziós szabályok betartására; ugyanis itt szétválik a motorteljesítmény előállítása az emisszió csökkentésétől: – A motort kizárólag elsődleges céljára használjuk, vagyis hogy adott mennyiségű üzemanyag elégetésével a lehető legnagyobb teljesítményt érje el. Mindez az optimális égési viszonyoknak köszönhetően valósulhat meg; nem szükséges ugyanis kompromisszumot hozni, nem kell a rendszerbe visszavezetni a kipufogógázokat. Nagyobb erő és nagyobb nyomaték, kifejezetten mezőgazdasági célokra! – Mivel nincs recirkuláció, így arra sincsen szükség, hogy az égéstérbe visszavezetett gázokat előbb lehűtsük. Ebből következik, hogy a jármű szerkezetébe bezsúfolt bonyolult bordás hűtőrendszer is mellőzhető. A szerkezet egyszerű, a motorház irányába a kilátás tökéletes; a gép kompakt felépítésű, manőverezőképessége kiemelkedő; de ez a technológia előnyt jelent akkor is, ha elülső TLT-t vagy homlokrakodót szeretnénk felszerelni. – A kisebb motorkompresszió révén a gép tartósabb; kevesebbet kell szervizelni, így a gazdálkodó üzemeltetési költségei alacsonyabbak. – Mivel a motor csak az optimális szintű hajtóerő előállítását végzi, az SCR-technológia a Tier3 gépekhez képest jelentősen kevesebb üzemanyagot használ fel. Kép Az SCR utókezelő rendszer nemcsak hogy nem csökkenti a motorteljesítményt, hanem egyenesen növeli azt. A New Holland nagyon nagyot proftál az FPT motorok és az SCR-technológia terén szerzett komoly tapasztalataiból. Az FPT ugyanis más SCR-rendszerekkel összehasonlítva a piacon a legmagasabb NOx átalakítási hatásfokot kínálja (95% fölötti!). Ez jól megfér mind a koromkibocsátás csökkentésével, mind pedig az üzemanyag-fogyasztás mérséklésével. Ezzel a bejelentéssel a New Holland Agriculture ismét megerősíti vezető helyét a tiszta energiát használó cégek között. – Jövő év elejére, amikor a Tier-4A emissziós rendelkezések hatályba lépnek, a New Holland egyedülálló piaci pozícióban lesz: 20 traktor- és hat kombájnmodellt kínál majd, amelyekben FPT Tier 4A SCR-motorok dolgoznak – nyilatkozta Franco Fusignani, a New Holland Agriculture S.p.A. elnök-vezérigazgatója, majd így folytatta: – Mi valójában a jövő technológiáját adjuk ma a partnereinknek. Az egyetlen technológiát, amely úgy teljesíti az emissziós előírásokat, hogy az nem megy sem a motorteljesítmény, sem a gazdálkodó termelékenységének a rovására. Kép [m3 id="megjelent-gm" ev="2010" ho="11" honev="novemberi"] >